Gå til innhold

e36 Coupe kjøpsråd

Kattlikzm
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo

Vurderer å kjøpe min første e36 Coupe, men trenger kjøpsråd da jeg har ingen erfaring med 6cyl motorer:)

Har hatt en 318i e36 sedan (4 cyl) før, min erfaring med den er at den er rolig å kjøre, men ikke særlig sprek. Har hørt masse skremmende rykter om 6cyl motorer, en av de at de fleste er "hardt kjørt". Hva er deres erfaring med disse motorene, tåler de å bli kjørt hardt?

Er det noen modeller jeg bør unngå?

Hvordan er 318is i forhold til 320i ? Er det stor forskjell i kjøreegenskaper og fart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 318is jeg og er svært fornøyd. Gått snart 300.000km og er herja som faaen, men aldri tull med motoren. Har dog måtte bytte girkasse,diff, sveist opp og fiksa subframe disaster, clutch og ja. Sikkert mer også.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

318is er en frisk firer, men er jo utrolig kjedelig og. Mye heller 320 foran 318is mener jeg pga rekke6eren. Min erfaring er at is ikke virker noe som helst sprekere enn 320. Må piskes veldig for at det skal gå fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekke6eren er desverre oppskrytt,spesielt di små.Effekt annlegg,gjør mye,bare det ikke blir for voldsomt.

Å måtte piske en bil på høy turtall,er jo det som er morro + vektfordelinga. 140hk er jo ikke ment til å rive skinne av pølsa,men fungerer helt greit.Men at bilene er hardt kjørt,er som regel tilfelle.Tenker man mye på det,er ikke E36 bilen å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...