lloydsb Skrevet Juni 23, 2012 Skrevet Juni 23, 2012 hei er det vanskelig å å dreiet felgene får å få høyere innpress. eller kan man gjøre det i en vanlig dreiebenk? og hvor mye kan man dreie vekk? alle felgene er 8 1/2 " breie og er org ET 20 ser ut som der boltene skal i at godset på felgene er 1 cm. kan man dreie av 5 mm tror dere? det er org bmw felger, men vet ikke helt hva de heter (se bilder) 902 ? her kommer problemet. med så lavt innpress. skulle fått dreid de av 5mm hvertfall så ET blir ET25 ET20 bak (e91 er store i hjulhusa bak) passer perfekt her hva mener dere ? takk får svar
terminator Skrevet Juni 23, 2012 Skrevet Juni 23, 2012 Det gjorde jeg en gang på zender felger. disse hadde jeg på en e21, solgte de til en kompis som skulle ha de på honda'en sin. Vi laget oss et land til en håndholdt overfres , og tok av 5 mm, gikk fint det. Hva tykkelse gods det var på felgene før vi freset av , husker jeg ikke... Sikkert ingen som anbefaler dette, men fikk ingen konsekvenser i dette tilfellet..
Tom K Skrevet Juni 23, 2012 Skrevet Juni 23, 2012 Å dreie av halve godstykkelsen er ren russisk rulett, eller helt høl i hue som vi sier i Halden
AutoMartin Skrevet Juni 23, 2012 Skrevet Juni 23, 2012 Å fjerne 50% av godset, fra 10mm til 5mm høres ikke bra ut i det hele tatt, syns jeg. Det er stor fare for å svekke felgene til et rett og slett livsfarlig nivå! Alle felger er nok laget til å tilfredstille visse krav, og da vil de allerede ha lagd felgen så lett som mulig, kun beholdt den godstykkelsen de absolutt trenger for å holde riktig styrke. Det er sikkert mange som kan komme med "gode eksempler" på denne måten å tilpasse felger til bilen, men det du burde tenke på er at de sannsynligvis ikke har opplevd en situasjon som virkelig trenger felgens styrke, f.eks unnamanøvrering i høy fart etc.......Bytt heller felgene til noen som virkelig passer din bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå