TerjeA Skrevet Juni 25, 2012 Skrevet Juni 25, 2012 Hei! Kopierer fra prosjekttråden min, men problemet er at eg er usikker mtp festing av vippearms akslingene. : Sliter litt med at vipperarmsakslingane flytter på seg når eg holder på!! Og da begynner eg å tenke på at de kommer til å flytte seg når motoren går også.. Skal de på ingen måte låses fast?? Husker ikkje heilt dette siden demontering.. Ser jo at det er utfreste spor til der som boltene til toppen skal gå gjennom, men er det kun disse sporene som skal holde akslingene på plass? syns det er litt for romslige toleranser akkurat der eg da men.. Noen som har noen innspill å komme med?
Morty999 Skrevet Juni 25, 2012 Skrevet Juni 25, 2012 bak det lokket bakpå toppen så skal det egentlig sitte to "shims" inni akselhullet som holder di fremover så di blir riktig.
TerjeA Skrevet Juni 25, 2012 Forfatter Skrevet Juni 25, 2012 åhh? da må eg inn i pappkoppene mine å sjå ka eg finner Men er ikkje fjørspennet kvar sin vei på akslingene? Da blir jo eine pressa bak mot denne shimsen og lokket, men på andre siden blir det pressa framover mot ingen stopper?? :S Eller tenker eg for masse no??
TerjeA Skrevet Juni 25, 2012 Forfatter Skrevet Juni 25, 2012 Hmm.. Har vert å sett i delene mine, men finner ingenting (og ja, eg la ALT i kopper med navn på når eg demonterte). Kan ikkje huske det var noe der heller når eg tok akslingene ut. Finner ingenting på ETK bildene på GS heller. Noen som veit ka, kor og kossen? Kanskje et bilde?
Pedi Skrevet Juni 25, 2012 Skrevet Juni 25, 2012 bak det lokket bakpå toppen så skal det egentlig sitte to "shims" inni akselhullet som holder di fremover så di blir riktig. Har du et bilde av de originale shimsa der Morten? Slike har jeg aldri sett... Noe kampanjegreier fra BMW kanskje?
Morty999 Skrevet Juni 25, 2012 Skrevet Juni 25, 2012 Jeg har sett di ett par ganger bare. Jeg har brukt å legge i en mutter om di er helt løse Har ikke bilde nei
TerjeA Skrevet Juni 25, 2012 Forfatter Skrevet Juni 25, 2012 Å feste akslingen som blir presset mot baklokket skal eg nok få til på et vis, med å legge noe mellom,, men hva med den andre akslingen? denne som blir presset mot kamdrev? Hvordan har dere gjort det med den tidligere? Tusen takk for alle svar
TerjeA Skrevet Juni 29, 2012 Forfatter Skrevet Juni 29, 2012 Ok. For dei som kanskje kommer til å søke opp denne tråden seinere, som lurer på det samme, kan eg igrunn fortelle hva eg har funnet ut av. (er så irriterende viss det ikkje står et skikkelig svar, men at dei har funnet ut av det ) Akslingene har ingen spesiell låsing. Litt låsing blir det jo med utgravingene til boltene på akslingen. Men den største låsingen skjer når du strammer til topp-boltene. Noe som igrunn er veldig logisk, da det er alu og små klaringer, og at det da vil klemme rundt akslingene Den eine akslingen, kan du forsikre deg med å legge noe mellom aksling og bakplaten, da denne får aksiale krefter den veien. Den andre akslingen vil få kreftene fremover mot kamdrev, så der er det ikkje mulig med noen spesiell låsing, annet enn å stramme til boltene på toppen. Correct me if i`m wrong!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå