Gå til innhold

Da gikk starter til hyton...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..Er det noen som har en grei DIY på skifte av starter på e39 ? Er en 528 men det spiller vel ikke så stor rolle...

Takk på forhånd..

Skrevet

Ganske likt på alle bmwer vel, og er 2 bolter + en styretapp! Evt om du må fjerne litt for å komme til! Er ganske trangt. Men har du skrudd noe før, så klarer du det om du ser under innsuget ditt!

Sent from my ASUS Transformer Pad TF300T using Tapatalk 2

Skrevet

Takk for svar..Joda har skrudd litt. Skiftet radiator idag og gjort litt småpjask. Skiftet batteri fra 72 amp til 100 amp..Har snart "tømt" det. Kan jo hende den er sur...

Men når jeg sitter i bilen og kinner , og ser frem under panseret som er åpent , så ser det ut som vifta står still når jeg kinner. Skal ikke den "svive" rundt samtidig som en kinner ?

Skrevet

Går motoren rundt? Det eneste starteren gjør er å "kinne" motoren, så går motoren rundt (at det høres ut som den skal starte), så fungerer den.

Viften er jeg usikker på om går rundt mens du kinner! Eller om den starter ved en viss temperatur?

Høres ut som du slipper å bytte starter iallefall! Hva er symptomene på bilen? Starter den ikke?

Skrevet

Startet den tidligere i dag.Rygga den 5 meter. Tappa av...osv.for å skifte radiator. Hadde på tenning og varmeapp. når jeg refylte veske og tappa da batteriet. Satte på lader og dro på jobb..5 timer senere skiftet jeg til nytt batteri siden dent som sto der ikke tok imot strøm men fikk ikke start. Starter slår inn , men den "tar" ikke... Jeg ble usikker siden jeg ser at viften står når jeg kinner. Tenkte at den kanskje hadde blitt "sur" , og at den kanskje ble bedre i morratidlig..Men..

Skrevet

Men motoren går rundt? Og den startet før du byttet kjølevæske?

Nytt batteri du puttet i? Sjekket at det er riktig spenning på det batteriet?

Skrevet

Gammelt batteri : 12v 71 ah 670A..... Nytt 12v 100ah 800cca. Kjøpte det på Biltema og ble rådet til det batteriet..så tror det er riktig. (tror)

Skrevet

Startet før jeg skiftet kjøleveske ja..har alltid startet forresten. Gamlebilen var litt småsur og gretten...så tenkte det kunne være tilsvarende symptomer.

Skrevet

Bare det at den går tom før det skjer...Boster på lading , og prøver å lade gamlebatteriet ove natta så får vi se i morratidlig...

Skrevet

Har akkurat skiftet starter på en e36. Det tok 5-6 timer. Det er helt for jævlig trangt å skruene sitter ikke lett til. Er ikke sikkert det er like trangt på e39 , men hvis det er det så er det ikke en morsom jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...