jolly Skrevet Juni 26, 2012 Skrevet Juni 26, 2012 Hei..Er det noen som har en grei DIY på skifte av starter på e39 ? Er en 528 men det spiller vel ikke så stor rolle... Takk på forhånd..
handsome Skrevet Juni 26, 2012 Skrevet Juni 26, 2012 Ganske likt på alle bmwer vel, og er 2 bolter + en styretapp! Evt om du må fjerne litt for å komme til! Er ganske trangt. Men har du skrudd noe før, så klarer du det om du ser under innsuget ditt! Sent from my ASUS Transformer Pad TF300T using Tapatalk 2
jolly Skrevet Juni 26, 2012 Forfatter Skrevet Juni 26, 2012 Takk for svar..Joda har skrudd litt. Skiftet radiator idag og gjort litt småpjask. Skiftet batteri fra 72 amp til 100 amp..Har snart "tømt" det. Kan jo hende den er sur... Men når jeg sitter i bilen og kinner , og ser frem under panseret som er åpent , så ser det ut som vifta står still når jeg kinner. Skal ikke den "svive" rundt samtidig som en kinner ?
handsome Skrevet Juni 26, 2012 Skrevet Juni 26, 2012 Går motoren rundt? Det eneste starteren gjør er å "kinne" motoren, så går motoren rundt (at det høres ut som den skal starte), så fungerer den. Viften er jeg usikker på om går rundt mens du kinner! Eller om den starter ved en viss temperatur? Høres ut som du slipper å bytte starter iallefall! Hva er symptomene på bilen? Starter den ikke? Sent from my ASUS Transformer Pad TF300T using Tapatalk 2
jolly Skrevet Juni 26, 2012 Forfatter Skrevet Juni 26, 2012 Startet den tidligere i dag.Rygga den 5 meter. Tappa av...osv.for å skifte radiator. Hadde på tenning og varmeapp. når jeg refylte veske og tappa da batteriet. Satte på lader og dro på jobb..5 timer senere skiftet jeg til nytt batteri siden dent som sto der ikke tok imot strøm men fikk ikke start. Starter slår inn , men den "tar" ikke... Jeg ble usikker siden jeg ser at viften står når jeg kinner. Tenkte at den kanskje hadde blitt "sur" , og at den kanskje ble bedre i morratidlig..Men..
handsome Skrevet Juni 26, 2012 Skrevet Juni 26, 2012 Men motoren går rundt? Og den startet før du byttet kjølevæske? Nytt batteri du puttet i? Sjekket at det er riktig spenning på det batteriet? Sent from my ASUS Transformer Pad TF300T using Tapatalk 2
jolly Skrevet Juni 26, 2012 Forfatter Skrevet Juni 26, 2012 Gammelt batteri : 12v 71 ah 670A..... Nytt 12v 100ah 800cca. Kjøpte det på Biltema og ble rådet til det batteriet..så tror det er riktig. (tror)
jolly Skrevet Juni 26, 2012 Forfatter Skrevet Juni 26, 2012 Startet før jeg skiftet kjøleveske ja..har alltid startet forresten. Gamlebilen var litt småsur og gretten...så tenkte det kunne være tilsvarende symptomer.
Ballder Skrevet Juni 26, 2012 Skrevet Juni 26, 2012 Hold gasspedal i bånn og kinn i vei, så skal du se den tenner litt her og der etterhvert.
jolly Skrevet Juni 26, 2012 Forfatter Skrevet Juni 26, 2012 Bare det at den går tom før det skjer...Boster på lading , og prøver å lade gamlebatteriet ove natta så får vi se i morratidlig...
jolly Skrevet Juni 27, 2012 Forfatter Skrevet Juni 27, 2012 Da har starter tatt kvelden...Noen som har skifta den ovenifra før ?. Automat og bilen står...
handsome Skrevet Juni 27, 2012 Skrevet Juni 27, 2012 Det går, men trangt hvis du ikke tar av innsuget! Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
2000Touring Skrevet Juni 27, 2012 Skrevet Juni 27, 2012 http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/00/30/74
engern Skrevet Juni 28, 2012 Skrevet Juni 28, 2012 Har akkurat skiftet starter på en e36. Det tok 5-6 timer. Det er helt for jævlig trangt å skruene sitter ikke lett til. Er ikke sikkert det er like trangt på e39 , men hvis det er det så er det ikke en morsom jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå