Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen vil som sagt ikke i gir. Startet bilen en kveld, (funket fint dagen før). Rygget ut av gårdsplassen, satte bilen i 1 gir å kjørte. Giret opp i 2 og ga litt gass, skulle så gire ned før et kryss. Satte den i 1 gir, kom en rar lyd (som sluring på clutch lyd), og bilen bare fortsatte å kjøre med kobling inne. Prøvde flere ganger neste dag men ingen bedring. Kan gire alle gir med motor av, men ikke med motor i gang. Prøvde i morrest, rygget ut, startet i 1 gir begynnte å kjøre, fikk den ikke ut av gir. Klarte nå i kveld å slure den i gang i 1 giret. Alt funket etter 1 min, gikk helt fint i ca 5 min så begynnte det gradvis å bli tregere å få den i gir (måtte bryte litt men ingen slurelyd fra clutch) og etter 6-7 min kunne jeg ikke gire lengere.. Skjønner ingenting jeg!!? Noen som kan vite hvor man kan begynne å lete eller vet hva som gjør dette/er ødelagt.. HJELP!?

Skrevet

Slurre eller skrapelyd?

For det høres ut som om slavesylinderen din ikke er helt med, kan da være luft\vann i væska eller enkelt og greit en gåen slavesylinder :)

Skrevet

Første lyd var som en slure lyd. Men di gangene jeg har fådt den i gir med bilen i ro er det mer som skrape/svak "pang" lyd. Jeg kan bryte den i gir, kommer ikke litt og litt men den bare "smeller" på plass. Og etterhvert begynner clutch å bli dårlig, kjenner clutch "drar" mere og mere jo lengre motorn er i gang. Må bryte mere og mere etterhvert, og til slutt drar bare bilen avgårde hvis jeg presser girspaken godt nok. (på flat mark altså).

Skrevet
Første lyd var som en slure lyd. Men di gangene jeg har fådt den i gir med bilen i ro er det mer som skrape/svak "pang" lyd. Jeg kan bryte den i gir, kommer ikke litt og litt men den bare "smeller" på plass. Og etterhvert begynner clutch å bli dårlig, kjenner clutch "drar" mere og mere jo lengre motorn er i gang. Må bryte mere og mere etterhvert, og til slutt drar bare bilen avgårde hvis jeg presser girspaken godt nok. (på flat mark altså).

Bilen drar avgårde uten at den er i gir altså, bare presser girspaken "opp" mot giret og holder den slik.

Skrevet

Fortsetter du slik ryker du kassa, så la bilen stå til problemet er fiksa :wink:

Det du driver med er å "slurre" i gang bilen på tannhjulene i girkassen før du til slutt har nok hastighet til at den går i gir, noe som er veldig dumt.

Dette er etter alt å dømme clutchen din som ikke løser ut.

Skrevet
Fortsetter du slik ryker du kassa, så la bilen stå til problemet er fiksa :wink:

Det du driver med er å "slurre" i gang bilen på tannhjulene i girkassen før du til slutt har nok hastighet til at den går i gir, noe som er veldig dumt.

Dette er etter alt å dømme clutchen din som ikke løser ut.

Den står tryggt i garasjen nå :)

Men hvorfor funker den av og til da? Er det jeg ikke forstår.. :P

Skrevet

enten deff pumpe® eller clutclamel som har delt seg og lagt seg dobbelt.

når den er slik, prøv å pumpe på clutchen ett par ganger å se om den blir lettere da, blir den lettere da er slavepumpa di deffekt, er dne lik hele tidne er det nok clutchlamelen som er død

Skrevet

En hobbymekaniker har sedt litt på bilen min, og han mener det i hovedsak er utløserlageret som er gåen. Han sier det har lekkt bremsevæske..Men jeg skjønner ikke hvordan det kan være når beholderen var heeeelt full!? Var mye gris rundt og på girkassen, kan dette heller være girolja? Har ikke byttet/sjekket den på snart 55000..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...