Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært borti magnetisk "bensin sparer"

Hvordan det fungerer i praksis skal jeg ikke begi meg ut på å forklare, men her er noen bilder jeg fant på ebay.

406841767_o.jpg

406841775_o.jpg

406841780_o.jpg

406841788_o.jpg

Bare tull?

Dersom noen skulle være interessert i dingsen, kan den kjøpes her for 20.95 USD inkl frakt.

Skrevet

Dette her er bare tull...

Har faktisk drevet litt miniforskning om dette her med magneter og ionisering av ditt og datt.

Fins faktisk Magnetterapi som mener de kurerer alt fra hodepine til hjernekreft...

Er nok av folk som mener det hjelper, uten at det er blitt dokumentert noe som helst.

Etter min mening er dette en placeboeffekt. Man tror det hjelper, men i realiteten er det 0 virkning. Det blir litt som å lakkere corollaen racingrød og tro at den blir en sportsbil.

Mistet all tro på magnetterapi når jeg så en artikkel i BT.no da de fulgte Bergens største "magnettherapist" på oppdrag. Var en dame som var plaget av trøtthet og at hun ikke følte seg vel hjemme. Fyren kom inn med pinner i hendene (type de brukte for å finne vann i gamledager) og etter noen runder i huset hoppet han ned på alle fire og dro ut stikkontakten til tv`n. Han påstod deretter at stikkontakten hadde vært feil vei (at pinnene skulle være motsatt) og at det var grunnen til at hun følte seg dårlig. Damen mente at hun følte seg bedre allerede og betalte fyren noen tusen for jobben...

Begge to av de er vel idioter... I norge har vi vekselstrøm. Dvs at strømmen skifter fra en pinn til en annen flere tusen ganger i sekundet. hvilken vei støpselet står i stikkontakten har absolutt ingenting å si...

De som selger dette magnetgreiene er de samme folka som står og selger penisforlengende piller på nettet osv. Det er ren svada etter min mening

Skrevet
Dette her er bare tull...

Har faktisk drevet litt miniforskning om dette her med magneter og ionisering av ditt og datt.

Fins faktisk Magnetterapi som mener de kurerer alt fra hodepine til hjernekreft...

Er nok av folk som mener det hjelper, uten at det er blitt dokumentert noe som helst.

Etter min mening er dette en placeboeffekt. Man tror det hjelper, men i realiteten er det 0 virkning. Det blir litt som å lakkere corollaen racingrød og tro at den blir en sportsbil.

Mistet all tro på magnetterapi når jeg så en artikkel i BT.no da de fulgte Bergens største "magnettherapist" på oppdrag. Var en dame som var plaget av trøtthet og at hun ikke følte seg vel hjemme. Fyren kom inn med pinner i hendene (type de brukte for å finne vann i gamledager) og etter noen runder i huset hoppet han ned på alle fire og dro ut stikkontakten til tv`n. Han påstod deretter at stikkontakten hadde vært feil vei (at pinnene skulle være motsatt) og at det var grunnen til at hun følte seg dårlig. Damen mente at hun følte seg bedre allerede og betalte fyren noen tusen for jobben...

Begge to av de er vel idioter... I norge har vi vekselstrøm. Dvs at strømmen skifter fra en pinn til en annen flere tusen ganger i sekundet. hvilken vei støpselet står i stikkontakten har absolutt ingenting å si...

De som selger dette magnetgreiene er de samme folka som står og selger penisforlengende piller på nettet osv. Det er ren svada etter min mening

Korreksjon: Strømnettet i norge går på 50Hz. Dvs. at den skifter retning 50 ganger i sekundet. :P

Skrevet
Korreksjon: Strømnettet i norge går på 50Hz. Dvs. at den skifter retning 50 ganger i sekundet. :P

Ihvertfall 25 ganger i sekundet. Pirke pirke :-)

Eller for å pirke enda mer, Strømmen skifter retning/polaritet 100 ganger i sekundet ved 50Hz.

Den har samme potensial iløpet av en runde, 50 ganger i sekundet :D

Skrevet
Hadde det funka, ville det vært brukt av alle bilfabrikanter.

+1

Det sier seg litt selv. Årsaken til at så mange går på slike triks, er rett og slett fordi folk flest ikke forstår magnetisme, og som sådan ikke helt forstår hvordan det kan påvirke forskjellige ting. Det er vanskeligere å avblåse et produkt man ikke helt forstår.

Det eneste en slik magnet kan hjelpe mot, er metallpartikler i bensinen. ;)

Skrevet

Dette er et område som må forstås i fler fag områder. Denne løsningen som vist her ,med bare 1 stk. magnet for å iomisere fuel'en er ikke å forstå som en komplett løsning.

Bakgrunnen for å bruke magneter er for å få en raskere osydasjon, dett gir bedre effekt,moment , lavere forbruk,renere motor, mye bedre avgass verdier, etc.

Opprinnelig ble dette fenomenet oppdaget av en flymekaniker under 2 verdenskrig, by accident .

Men for å relatere dette til bilen din så må det være en magnet på hver av dyse avgrening,

hviss du har diesel så monter magneten på røret nær dysen. I tilegg må det også settes på en kraftig magnet på luft siden( før manifold). Dette for å oppnå effekten med at:

Drivstoffet er + ladet & luften er - ladet da skal det etter teorien bli slik at "drivstoffet trekkes til luften" fra + til - (natur lov) . Magnetene må installeres riktig, og med tilstrekkelig styrke.

Eventuelle kraftige magneter for nærme en CR dysen kan kanskje skape konflikt med dyse funksjonen.

Jeg har ikke prøvd dette selv men en eller annen gang blir det nok.

Ha en fin helg :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...