Gå til innhold

E61: DPF erstatter, hvor kan jeg skaffe dette ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Skal fjerne dpfen da jeg skal omprogrammere hjernen med ny software for bedre ytelse. Hvor kan jeg skaffe en ny downpipe som erstatter dpfen til min e61. Har sjekket ecotune, men de har kun til preface modellene.

Skrevet
Hei,

Skal fjerne dpfen da jeg skal omprogrammere hjernen med ny software for bedre ytelse. Hvor kan jeg skaffe en ny downpipe som erstatter dpfen til min e61. Har sjekket ecotune, men de har kun til preface modellene.

de har til bilen din Gica:)

Skrevet
har endelig folk begynt å skjønne att DPF må vekk!!! bare tull å ha de og bare ulemper med mindre ytelse!!!

Grunnen til at de finnes er for å bedre utslippene. Ingenting annet.

• 2 months later...
Skrevet
Hei,

de har til bilen din Gica:)

Fann du ut av dette Gica?

Ecotune har ikkje til facelift e61 520d iflg heimesida. Eg er interessert i dine erfaringar med remapping og fjerning av dpf sidan eg har ein tilsvarande bil.

• 4 weeks later...
Skrevet

Leste på et annet forum, 5series.net/forum, en som (eller flere faktisk) som borret et hull tvers igjennom filterinnsatsen på pdfn da dette var tett. Noen som har erfaring med det? Det blir jo ganske ujevn flate invendig da, og det kan oppstå turbulens, men det er vel ingenting sammenlignet med et filter som bremser opp ganske mye av eksosen! Erstatningsrør finnes på ebay bl.a i Tyskland til ca 150 euro. Venter på pris fra TRF performance på et slikt rør! Må også innom et sted og få justert litt i programvaren også!

Skrevet

Ecotune har ikke til facelift modellen og dette stemmer ja.

Veit at TRF kan tilby en løsning her samt en liten flash av hjernen på bilen til en fin pris.

Venter litt til, bilen skal snart på Eu-kontroll. Har fått så utrolig mange forskjellige svar, noen sier at under eu så sjekker de DPF, noen sier at dette ikke er ett problem. Veit ikke helt hva/hvem jeg skal stole på.

Skrevet

De sjekker IKKE dfp, men dem sjekker noe i avgassen, partikler og eller søt eller noe. Ihvertfall ikke den samme avgass kontrollen. Som bensin har.

mvh.

Håkon

• 1 month later...
Skrevet

Joda, fikk svar fra TRF Performance, kostet litt mer enn jag hadde tenkt. Hadde sikkert blitt helt topp, men jeg har ikke mulighet til å bruke over 10t på dette. Noen som vet hvor jeg kan dra innom og få deaktivert DPF i datasystemet på bilen?

• 5 months later...
Skrevet
Joda, fikk svar fra TRF Performance, kostet litt mer enn jag hadde tenkt. Hadde sikkert blitt helt topp, men jeg har ikke mulighet til å bruke over 10t på dette. Noen som vet hvor jeg kan dra innom og få deaktivert DPF i datasystemet på bilen?

Hvor mye tok TRF for DFP erstatning og flash? HK/NM?? :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...