engern Skrevet Juni 29, 2012 Skrevet Juni 29, 2012 Bilen det er snakk om er en 318i 94modell sedan med m43 motor. Har i lengre tid slitt med at den kutter\stopper å dra og napper\fusker mens jeg kjører. Spesiellt i oppoverbakke så dukker problemet opp, kan kjøre fint oppver en bakke å plutselig så rykker det i bilen og da slutter den å dra å begynner å fuske. Oppfører seg akkurat som ved kondens eller at bilen er bensin tom. (Det skjer med full,halv og kvart tank, så det er ikke feilen) Ser ut til at det skjer ved oppoverbakke og på flatmark ved gasspådrag eller ved jevn fart. Fikk tatt diagnose i går, INGEN feilkoder! Samtidig ble veivhusventilasjonen og slanger byttet. Men dette ga ingen effekt. Har også sett over alt av luftslanger, koblet til og fra LMM og renset luftfilteret (KN filter) men igjen hadde det ingen effekt. Testet med dyse rens også ,men som alt annet ga det ingen effekt. Siden det ikke er feilkoder på bilen så utelukker vel det elektroniske feil som LMM,lamda sonde og diverse?? La merke til i dag, mens jeg kjørte på flatmark at når bilen begynte som værst å fuske og sluttet å dra at gasspedalen gir ingen respons, klemmer jeg den i bånn så skjer ingenting. Forbruksnåla står også bom stille eller faller ned til ca 2 L på mila og da går det ikke å få den opp. Det som hjelper er å slippe gasspedalen helt, så gi på igjen. Eller gire ned,men da slipper jeg også gassen. Så det ser ut til at det har noe med gassen å gjøre. Jeg syns det virker som om bilen ikke får nok bensin til å dra, så tenkte på at det kanskje her noe med dysene og gjøre? At de ikke åpner nok. Eller bensin filteret er på vei til å bli tett eller at pumpa børe byttes. Eller er det andre ting? Kom med forslag og tips! Ingen ser ut til og klare å finne feilen så all hjelp mottas med stor takk.
engern Skrevet Juni 30, 2012 Forfatter Skrevet Juni 30, 2012 Ingen her som vet hva det kan være heller? Jeg tror som sagt det har med bensin tilførsel og gjøre. Da er det vel bensinfilter,bensinpumpe og dyser som må sjekkes? Kan det være noe så enkelt som at pluggene må skiftes,tro?
bjornar-a Skrevet Juni 30, 2012 Skrevet Juni 30, 2012 det er i alle fall sunt for motoren din og bytte bensin filter og plugger. vill startet der da dette ikke er gjort. kommer problemet ofte?
engern Skrevet Juni 30, 2012 Forfatter Skrevet Juni 30, 2012 Ja, kommer på hver minste kjøretur. Om motor er varm eller kald. Bensin filteret og plugger er noen måneder gamle men skader vel ikke å bytte.
bjornar-a Skrevet Juni 30, 2012 Skrevet Juni 30, 2012 siden det skjer på full gass så tror jeg du kan utelokke lamba, da den ikke skal ha noen innvirkning på full gss.
engern Skrevet Juni 30, 2012 Forfatter Skrevet Juni 30, 2012 Var hos Geir Heggem på hønefoss i dag. Fant feilen på få minutter, bensin pumpa var deffekt å ga derfor alt for dårlig trykk. Fikk satt i ny å nå er bilen i orden igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå