Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en 2005 (04) 525 TDI.

Denne har gått 130000. Er det normalt med olje lekasje i slike type biler?

Jeg har ikke sett noen form for spor av olje på bakken.

Kun litt olje vedsiden av motoren.

Jeg hentet bilen igår fra butikken så de sa ingen ting ang dette. Ikke på tilstandsrapporten heller. så kan jo være en lekasje som har vætr der før.

Skrevet

Det er ikke normalt med oljelekkasjer på noen som helst biler.

Oljelekkasjer kommer fra slitte pakninger eller lignende og tyder på manglende oppfølging og vedlikehold.

kan jo hende at de rett og slett har sølt olje ved oljeskift. Men hvis du kjøpte bilen for kort stund siden bør du gå tilbake med en gang og få de til å fikse det. jo fortere du gjør det jo bedre blir det for deg mtp på garanti og kjøp

Skrevet

Jeg håper jeg ihvertfall har gjort et godt kjøp. Aldri hatt BMW før. Første gang jeg kjøper brukt bil fra en forvalter. Men har med 12mnd garanti fra et garantifirma. så satser på det går i orden.

Jeg er veldig usikker på om det er lekasje eller søl. det ser ikke ut som "fersk" olje. For det er på høyre nedre side. Oljen er tykk støvete. jeg peilet oljen å den var på et bra nivå.

Bilen har hatt service for 10000km siden. eu kontroll i januar i år og hatt en tilstandsrapport. Det var ingen mangler på motoren på rapporten. Kun et lager på bærearm bak som jeg skal fikse til uken.

Skrevet

Lekkasje og svetting er to forskjellige ting. Hvis du har bare svetting så det er ikke mangel på EU-kontroll. Det er også ganske ofte at svetinger blir ikke anmerket på tilstandsrapporten, spesielt på eldre biler.

Skrevet

Lever det inn som garantireperasjon av oljelekkasje. Da sjekker de over motoren og finner ut hvor olje. Kommer fra. Evt hvor oljen ikke kom ifra :)

Better safe than sorry.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...