Gå til innhold

E39 520i M52 Fusking, surkling i Bremsekraftfors, damp eksos

amund80
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, her trenger jeg litt bistand,

Har en 520 touring 2000 mob.

Begynte å fuske for en tid tilbake, motorlampen begynte å lyse. Lyste til å begynne med av og til.

Jeg har byttet alle fire Lambdasonder, byttet VANOS sensor eksos, fremdeles ikke noen bedring. Eller rettere sagt symtomene kommer og går akkurat som den føler for, men mer når det er mye fuktig vær... Jeg har surkling i Bremsekraftforsterker, virker som om den ikke har nok vakuum til å fungere skikkelig. Og så kommer det fryktelig mye damp av eksosen. Jeg mangler da også bunndraget i motoren og har rett og slett ikke motorkraft.

Hadde bilen inne hos Stenshagen Lillestrøm, de kjørte diagnose, raddering og byttet en slage i motorutlfutingen. Fungerete fint når jeg hentet den, men i dag er den like dårlig igjen, motorlampen lyste opp igjen. Stoppet lot bilen stå i ca. 20 startet opp igjen, helt fin!!

Noen som har vært borti noe lignende?? Leste en tråd her som hadde dette, men ingen løsning.

takk for alle tips, frustrert BMW eier [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den slangen som ble bytta var vel til veivhusvetilasjonen da.. kanskje hele systemet trenger å byttes..? men det burde kanskje verksted konkludert med også.. kamakselsensor er jo også en typisk feil på disse symptomene men burde også vist seg på diag..

har verkstedet noen flere teorier da..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ingen andre teorier fra verkstedet annet enn at jeg burde bytte alle slagene for ikke å blåse toppdeksel pakningen. så jeg er på vei til GS for å kjøpe disse.

Skal sjekke kamakselsensor, trodde dette var samme som VANOS sensoren? symtomene er kun periodiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke enda fått byttet slagene, fant fort ut at dette er mer enn en 1 times jobb da det er meget trangt rundt.

Nyytig info; kjørte en diagnosetest og der fikk jeg P0306 som indikerer Missfire i cylinder 6. har forsøkt å tvinge frem symtomene uten hell. Tennpluggen ser også helt fin ut og ikke tegn til unormal soting etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Løsning;

byttet coil sylinder 2,3,5 og 6

tømt vann i brønn ved bremsekraftforsterker. Surkling i bkf er da borte.

Slanger er byttet.

I retrospekt, skulle nok hatt den inn på diagnose med engang og dermed kun skiftet coiler.

Måtte da inn på et verkested for å få slettet loggen slik at motorlampe slukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...