TorErik Skrevet Juli 1, 2012 Skrevet Juli 1, 2012 Har nylig byttet fra M52B20 til en M52B25 i min E36, men har litt småproblemer etter oppstart. Bruker foreløbig orginal B20 hjerne men bruker B25 LMM. Med LMM tilkoblet så stopper bilen når jeg slipper gassen, feks ved girskifte. Med LMM frakoblet så går bilen egentlig som normalt bortsett fra litt ujevn tomgang. Har ikke muligheter for og ta diagnose før uti uka, men kanskje noen her har tips til ting jeg kan sjekke/bytte. Har byttet veivakselsensor med en som jeg vet virket, og det utgjorde ingen forskjell. Har ikke byttet kamsensor. Har også prøvd med LMM fra B20 men var helt likt. Bruker nå coiler fra B25 (Bremi), vil det ha noe forskjell og bytte til de fra B20 (bosch)? Noen gode tips til hva jeg kan sjekke eller prøve ut? Ganske sikker på at LMM skal være i orden, men bilen stopper med en gang jeg kobler til LMM. Vet at det ikke er optimalt med B20 hjerne, men etter som jeg har forstått skal bilen fungere bra med denne hjernen. Mvh Tor Erik
TorErik Skrevet Juli 2, 2012 Forfatter Skrevet Juli 2, 2012 Ingen som har vært borti lignende? kamsensor eller lambda?
PerErik Skrevet Juli 2, 2012 Skrevet Juli 2, 2012 Uten at jeg har noen erfaringer på akkurat dette område, så ville jeg tro at du måtte ha en b25 hjerne for at den skulle gå skikkelig, for b25 har vel noe større dyser og vil da få feil mengde bensin med b20 hjernen. Har som sagt ikke så god greie på dette, men tror jeg ville prøvd å finne en b25hjerne å prøve evt. en annen lmm som er garantert at fungerer.
handsome Skrevet Juli 2, 2012 Skrevet Juli 2, 2012 Uten at jeg har noen erfaringer på akkurat dette område, så ville jeg tro at du måtte ha en b25 hjerne for at den skulle gå skikkelig, for b25 har vel noe større dyser og vil da få feil mengde bensin med b20 hjernen. Har som sagt ikke så god greie på dette, men tror jeg ville prøvd å finne en b25hjerne å prøve evt. en annen lmm som er garantert at fungerer. +1 Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
TorErik Skrevet Juli 2, 2012 Forfatter Skrevet Juli 2, 2012 Ja er nok det lureste og bytte hjerne men har skjønt det sånn at hjernen justerer seg inn av seg selv på en måte. Og at det er samme hjernen men med en litt annen chip. Så kommer til i få den chippet sånn på sikt. Kjøpte LMM fra en som mente den var helt i orden, og har prøvd med den jeg hadde fra før som jeg vet virker. Men er helt likt uansett hvilke av de jeg bruker :/
Wendel Skrevet Juli 3, 2012 Skrevet Juli 3, 2012 Bytt til b25 hjerne og du vil mest sansynlig være kvitt problemene dine.. Ville ikke satsa på at b20 hjernen justerer seg "opp til en b25 hjerne" av seg selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå