Komfort Skrevet Juli 2, 2012 Skrevet Juli 2, 2012 Hei Har en merkelig feil på min BMW 528iAT med M52/B28TU motoren. 1. Fusker på tomgang når kald (går fint når varm) 2. Rasle lyd fra VANOS ca hvert 10ende sekund og da stopper nesten motoren. 3. Plutselig, når motoren kommer forbi blåmerkingen på tempmåleren maler den som en katt ?! Byttet plugger og veivakselsensor. Etter litt søking på forumet er hovedmisstenkte deler: VANOS pakninger, kamføler, og LMM. Ev en kombinasjon av disse ?! Liker ikke den raslingen i VANOSEN......kan jo være en konsekvens av kamføler som er ubestemt ?!
Komfort Skrevet Juli 2, 2012 Forfatter Skrevet Juli 2, 2012 He he, hadde akkurat samme feilen på min 528iA jeg hadde for noen år siden (bortsett fra raslingen i VANOSen). Byttet det meste på den bortsett fra VANOS pakningene, men hverken jeg eller BMW fant feilen på den. Tror jeg starter med VANOSen denne gangen, blei jo fryktelig dyrt sist med feilsøking etter elimineringsmetoden
OLEZZ Skrevet Juli 3, 2012 Skrevet Juli 3, 2012 Jeg har komplett vanos til denne motoren for salg. Pm for mer info.
Kjell Z3 Skrevet Juli 3, 2012 Skrevet Juli 3, 2012 Kan vanos ha noe med dette å gjøre? Den er jo ikke i funksjon på tomgang? Jeg vet ikke hva som er galt, men det virker som om motoren ikke skjønner at den er kald og at den derfor får feil blanding.
OLEZZ Skrevet Juli 3, 2012 Skrevet Juli 3, 2012 Det skal ikke rasle fra vanosen, uavhengig av denne feilen.
aeike Skrevet Juli 3, 2012 Skrevet Juli 3, 2012 jo vanos er aktivert på tomgang. Bytt o-ringene på vanos, og den vil male som en katt. Kjøp fra beisann systems. Hadde samme problem jeg, byttet o-ringer, etterpå alt ok MEN gjør det RIKTIG..!!VIKTIG!
Komfort Skrevet Juli 4, 2012 Forfatter Skrevet Juli 4, 2012 jo vanos er aktivert på tomgang.Bytt o-ringene på vanos, og den vil male som en katt. Kjøp fra beisann systems. Hadde samme problem jeg, byttet o-ringer, etterpå alt ok MEN gjør det RIKTIG..!!VIKTIG! Takk for tips ! Da er o-ringer bestilt fra beisannsystems
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå