JTS77 Skrevet Juli 2, 2012 Share Skrevet Juli 2, 2012 Må bare dele denne mekkehistorien.. Siden i vår har ikke ac`n i bilen funka. Tenkte at mest sannsynlig har gassen sneket seg ut i forbindelse med bøying av det bakre ac røret (Må til om du skal ha grenrør på). Hadde tenkt å få gjort noe med dette en dag men har myyye annet som har fått prioritet. Så for ett par dager siden begynte bilen å gå litt høyere enn normalt på tomgang ca1600 o/min. Dette ble sykt irriterende.. hver gang eg stoppa i kø kjøring. Kjøpte inn startgass for eg tenkte med en gang falskluft. Start gass ble sprayet rundt om på strategiske plasser uten forandring. Så alt er tett så gikk feilsøkinga mer på en defekt komponent, begynte med Lmm og den reagerte.. Tok ut stikket til tomgangsregulatoren og motoren gikk ned til normal gange. Tok så denne ut og renset godt og lenge, ikke at den var møkkete men det måtte være denne ??? Satt i sammen og koblet på stikket.. Kansje en anelse bedre men fremdeles ikke bra. Satt meg inn i bilen og skrudde av AC og tomgang gikk ned som normalt. På tide å sjekke om clutchen til Ac pumpa slår inn.. Går fram og stikker hodet nedi for å se etter..... hvor er det blitt av Ac clutchen??? den låg på bukplata og gliste til meg fant en ny m6 bolt og satte på clutchen igjen. Tada!!! AC virker og tomgangen er normal igjen. Tomgangen blir oppjustert noe siden Kompressoren er tung å dra rundt innkoplet, derfor var tomgangen slik den var. Måtte bare dele denne lille historien for det er nesten for godt til å være sant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_325iM Skrevet Juli 2, 2012 Share Skrevet Juli 2, 2012 Finnes ingenting bedre enn quick fix Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå