Gå til innhold

Larsgunnar's '87 E30 325i | Ferdiglakkert karosseri, S.59


Larsgunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Om 325 motoren er preface kan du bare bruke getrag kassa pga følgere på den, vist ikke må du bygge om til facelift mottonett.. men uansett bedrag kassa er vell bedre:-), bruker bedrag 260 i 325 min samme som du har tenker jeg, å den får mye juling og holder bra:-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste ledninga som gikk bak der var vel ryggelys eller noe sånt, en enkel kontakt som gikk igjennom den gummilefsa nederst på girspaken.

Mere enn det vet jeg ikke. Ettersom jeg har forstått det av Raynik så skal begge bilene være originale med facelift front, og preface hekk?

260, 262 og 265 vet jeg er mye brukt i volvomiljøet, og det virker som de holder langt over 300hk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begge er preface biler. 325 er vistnok orginal men facelift front(sen 87) 320en er en orginal 320 preface M-tech 1 bil.

325 motor/gear og ellers alt på bilen uten frontplate/front er preface. sen 1987 modeller hadde vistnok facelift front ifølge delelister osv... om dette stemmer eller ikke kan jeg ikke bekrefte i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått inn i hue hvordan ledningsnettet skjøtes, så da blir det nok ordnings!

Imorgen skal jeg plukke bakstillinga av delebilen, og kappe ut karosserideler hvis jeg får tak i noen kutteskiver! :)

Må få med meg noen kompiser å dytte inn 320'en i garasjen når delebilen er ute, så blir det lakkering av motorrom! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i garasjen idag, og fått nappa ned bakstillinga av delebilen. :)

Snart ferdig å koble motornett ferdig på motoren før jeg setter den inn, men lurer fortsatt fælt på noen kontakter.

Bilder!

Denne står på en pluggledning. Noen som vet hvor den skal?

IMG_0236.jpg

Den til venstre lurer jeg også på hvor skal.

Liten rund kontakt med et lite hull i midten. Ligger langs samme ledningspølse som ledningen til oljetrykk/temp.

IMG_0239.jpg

IMG_0240.jpg

Også denne store nesten runde saken. Er en lik på 320 nettet, men fant ikke ut hvor den skulle der heller.

IMG_0244.jpg

Og til slutt, den pilten her;

IMG_0245.jpg

IMG_0248.jpg

Er det riktige kontakter jeg har plugget på sensorene på girkassen?

IMG_0250.jpg

Bakstellet nede, og etter en kjapp vask. :)

IMG_0251.jpg

Stormotoren.

IMG_0252.jpg

IMG_0253.jpg

Bedrag-kassa.

IMG_0256.jpg

Polyforinger i hele bakstillinga. :)

IMG_0258.jpg

Apex dempere.

IMG_0260.jpg

Stemningsbilde, av et helvetes rot. :mrgreen:

IMG_0261.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store "ovale" kontakten er diagnose så den henger bare på innsuget:-), om den ikke starter kan du bare bytte om kontaktene på kassa så ser du om de står riktig:-), den lille runde "pluggen" sitter rett over svingningsdemperen i front:-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_0239.jpg

Disse to du mener Raymond?

Den med kabelsko passet i allefall på en sensor til noe med olja eller kjølevann i blokka. Må vel være temp til en av de to.

Tror faktisk den pluggledningssaken lå løs da jeg begynte å ta ut ledningsnettet, så da driter vi i den!

Tommy, da skal jeg få sett på det iløpet av dagen/kvelden! Takk for hjelpa. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ, begynner ting å skje!

Jeg fikk med meg en kompis i garasjen i kveld, og vi løfta ut delebilen og fikk den plassert der den skulle, og så fikk vi dytta inn 320'en i garasjen!

Så nå står den tørt og fint! :applause:

Bilder!

Gårdagen... Fy faen for et jævla rot...

IMG_0261.jpg

I kveld! :D

IMG_0266.jpg

Lakkerte blokka og toppdeksel med varmebestandig lakk. Pussa ned stripene på toppdekselet. :)

IMG_0267.jpg

Snacks! Fant et H&R senkesett i bagasjerommet på 320'en. Senker faktisk mer enn de gule Apex'ene. :)

IMG_0268.jpg

Dagens investering; M Tech girkule! :)

IMG_0269.jpg

Delebil-brommet... "Er det sånn her gutta hos StanceWorks gjør det??"

IMG_0270.jpg

Oppdaterer imårra. Kvelden går vel til demontering av bremsekraftforsterker på 325'en, samme på 320'en, og pussing av motorrom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...