Gå til innhold

Larsgunnar's '87 E30 325i | Ferdiglakkert karosseri, S.59


Larsgunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Altså legge klarlakk på tettfarge er jo ikke noe poeng og jobb rett i dass spør du meg (altså akryllakk) når denne er ferdig tørket/ herdet skal du for guds skyld ikke legge et lag med klarlakk, dette er fordi det ikke binder mot hverandre, det går to tre uker med vask så begynner det og flasse. Er en grunn til at det fins fagfolk der ute..

Men uansett hvis du føler deg fornøyd, så er jo det bra, men gir deg bare noen råd så du får litt innblikk i åssen dette med lakk fungerer, kunne sikkert sitti og skrivi i 3 timer her, har drevet med det i mange år.

1+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke vits i å lakke på nytt pga et sig,

Bare slipe det ned med 2000 å polere opp etterpå,

Å når du har lagt fyller med boks å slikt er det lett å få reaksjon, men legg et tynt lag med lakk på alle de stedene først, la det tørke også kegger du lakken i flyt på neste :)

Tips til neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Fornøyd selv :)

Haha, nåh? Kjekt med svart listverk :)

Mesteparten er spraylakkert krom fra før, så noen strøk plastidip gjør nok ingen skade :) Genialt produkt.

jo, men lakk det ordentlig. plastidip varer ikke så lenge. i hvertfall ikke så langt ned, om du har tenkt å vaske bilen din skikkelig noengang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Fornøyd selv :)

Haha, nåh? Kjekt med svart listverk :)

Mesteparten er spraylakkert krom fra før, så noen strøk plastidip gjør nok ingen skade :) Genialt produkt.

jo, men lakk det ordentlig. plastidip varer ikke så lenge. i hvertfall ikke så langt ned, om du har tenkt å vaske bilen din skikkelig noengang..

Plastidipen er visst nok ekstremt slitesterk. Jeg prøvde den selv på listverk men syntes ikke det blei noe bra.. hadde gått for vanlig lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis man bruker plastidip riktig på en jevn og fin overflate så blir den akkurat som folie som lett kan rives av igjen også er den mere slitesterk en spraylakk. Tror plastidip kan bli bra på listene jeg. Skal jo ikke bli noe showbil det her heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede dip'et lykterammer og nyrene. 3 våte strøk ble fint som faen. :)

Prøvde for moro skyld å rive av på nyrene, var lettvindt som juling bare man fikk løsnet et hjørne. Sitter som støpt ellers. :)

Da har nok jeg driti meg ut med mitt forsøk! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...