Gå til innhold

Trøbbel med bilen, HJEEEEEEEELP? 1999 E46 320D M47

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjører en 1999 E46 320D som har gått ca 270 000, har kjørt den i et halvt år og nå merker jeg første problem. Når jeg trykker gassen inn fra ca. 3/4 og mer står det vanvittig mye sort røyk ut av potta som fortsetter å komme så lenge jeg drar på. Bilen drar også forferdelig mye dårligere enn før.

Vet ikke om det har noe med problemet ovenfor å gjøre, men har også merket at motoren på en måte "tar en pause" på rundt et halvt sekund i ny og ned når jeg gir gass, men dette skjer også når jeg gir bare litt gass, om jeg kjører sakte eller fort, oppoverbakke, nedoverbakke osv.

Er disse to tingene et tegn på at motoren begynner å bli sliten, eller er det noen enkle grep som kan gjøres? Noen som har hatt samme erfaringer?

Skrevet

Hei

Nå svarer jeg på generell basis;

1 -- Blå røyk -- uforbrent olje i eksosen

2 -- Sort røyk -- uforbent drivstoff (diesel eller bensin) i eksosen

3 -- Hvit røyk -- vann eller frostvæske i eksosen.

Blå røyk indikerer normalt ikke turbo havara.

Sort røyk kan indikere dieselpumpe havari.

Skrevet

Hadde nylig nøøøyaktig samme problem!

På min 320d 2002.

Sjekk slangen som kommer fra turboen, opp til toppen på den "klokka" der, bare ta av plastdekslet på toppen og sjekk.

Der hadde slangeklemma hoppa av til meg, meeeeget svart røyk og null drag.

• 2 weeks later...
Skrevet

Gjorde det, funket ikke. Når turboen slår inn (ca 2000 rpm) kommer det en høy blåselyd. Høres faktisk akkurat ut som den lyden når man setter alt på AC'en på frontruta.

Skrevet

Har du prøvd å tatt ut turbo for å sjekke ut innmaten? om det kanskje er noe slakke eller noe.

Var noe av de samme feila hos en kompis, og det viste seg å være turbon som var gåen:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...