Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Filmen sier vel alt..

Noen forslag til hvorfor det er så mye luft der? termostat åpner ikke, ny vannpumpe.

motoren blir varm hvis man står rolig på tomgang, men når man kjører er det normal temp..

Topp pakning?

th_2012-06-29-077.jpg

Skrevet
Jævla møk. Holder på med det samme. Er nok for lite vann.

Huff ja. Godt å høre det er flere som sliter..

Er ikke fult før det renner over :)

Skrevet

Da jeg vendte om på min gamle m52b28 der blokka røyk fant jeg metallbiter i kjølesystemet etter det som mest sannsynlig har vært en uorginal vannpumpe..

Byttet termostathus\vannpumpe\termostat etc, og ingenting hjalp..

Da jeg byttet motor i bilen nå nylig, prøvde vi den nyeste vannpumpa (uorginal aliminium eller noe slikt), fremfor den av plastikk som stod i fra før.

Bilen gikk varm med den vannpumpa som virket mest logisk å bruke, men var helt fin med den slitte plastpumpa..

Men dersom det kommer så mye luft der, kan da umulig være trykk i slangene som leder tilbake til radiator? Noe som er tett?

Lykke til med kjølehelvette! =)

Skrevet

Ekspansjonstanken er jo tom for vann, og du drar luft inn i systemet. M52 kan være vrien å lufte, så pass for all del å ha nok vann hele tida! Ligger noen tråder her om hvordan du lufter M52...

Skrevet
Ekspansjonstanken er jo tom for vann, og du drar luft inn i systemet. M52 kan være vrien å lufte, så pass for all del å ha nok vann hele tida! Ligger noen tråder her om hvordan du lufter M52...

Såvidt jeg ser er den stappfull, men kan være jeg trenger briller :P

Skrevet
Da jeg vendte om på min gamle m52b28 der blokka røyk fant jeg metallbiter i kjølesystemet etter det som mest sannsynlig har vært en uorginal vannpumpe..

Byttet termostathus\vannpumpe\termostat etc, og ingenting hjalp..

Da jeg byttet motor i bilen nå nylig, prøvde vi den nyeste vannpumpa (uorginal aliminium eller noe slikt), fremfor den av plastikk som stod i fra før.

Bilen gikk varm med den vannpumpa som virket mest logisk å bruke, men var helt fin med den slitte plastpumpa..

Men dersom det kommer så mye luft der, kan da umulig være trykk i slangene som leder tilbake til radiator? Noe som er tett?

Lykke til med kjølehelvette! =)

Mulig du er inne på noe her! det hadde blitt byttet vannpumpe før salg (kjøpte bilen for litt over 2 uker siden) så kan være noen metalbiter fra gammel pumpe som ligger i blocka. Var også byttet til uorginal aliminium pumpe på den, såg jeg. så er jeg heldig så kanskje jeg får spylt ut noen biter!

Skrevet
Ekspansjonstanken er jo tom for vann, og du drar luft inn i systemet. M52 kan være vrien å lufte, så pass for all del å ha nok vann hele tida! Ligger noen tråder her om hvordan du lufter M52...

Du såg nok desverre litt feil da, for den er overfull..

Men tanken var god!

Skrevet
Da jeg vendte om på min gamle m52b28 der blokka røyk fant jeg metallbiter i kjølesystemet etter det som mest sannsynlig har vært en uorginal vannpumpe..

Byttet termostathus\vannpumpe\termostat etc, og ingenting hjalp..

Da jeg byttet motor i bilen nå nylig, prøvde vi den nyeste vannpumpa (uorginal aliminium eller noe slikt), fremfor den av plastikk som stod i fra før.

Bilen gikk varm med den vannpumpa som virket mest logisk å bruke, men var helt fin med den slitte plastpumpa..

Men dersom det kommer så mye luft der, kan da umulig være trykk i slangene som leder tilbake til radiator? Noe som er tett?

Lykke til med kjølehelvette! =)

Mulig du er inne på noe her! det hadde blitt byttet vannpumpe før salg (kjøpte bilen for litt over 2 uker siden) så kan være noen metalbiter fra gammel pumpe som ligger i blocka. Var også byttet til uorginal aliminium pumpe på den, såg jeg. så er jeg heldig så kanskje jeg får spylt ut noen biter!

I førsteomgang kan du jo sjekke hvor langt du har trykk ved å klemme på de eksterne slangene, dersom du ikke har trykk ut fra blokka i det hele tatt ville jeg heller åpnet og håpet på å få ut noe..

Nå har ikke jeg veldig peilig på bil, så ikke foreta noen forhastede beslutninger :P

Og er kanskje en fordel å skaffe en i støpejern dersom det er en mulighet for deg, vet jeg skal det neste gang jeg kjøper i allefall..

Liker ikke helt at de går så lett i stykker, i allefall ikke når bilen sliter med nok kjøleproblemer fra før av :P

Skrevet
Filmen sier vel alt..

Noen forslag til hvorfor det er så mye luft der? termostat åpner ikke, ny vannpumpe.

motoren blir varm hvis man står rolig på tomgang, men når man kjører er det normal temp..

Topp pakning?

[ Bilde ]

ødelagt viskosekobling på kjølevifta?

Skrevet

Ser det nå ja..

Har du lekkasje noe sted?

Sleit mye med dette på en M52B25 jeg hadde før. Hadde lekk mellom eksp tank og radiator. Byttet begge deler, og da holdt den normal temp etterpå.

Du bør ta en trykktest. Da kan du hvertfall utelukke mye med en gang etterpå

Skrevet
Da jeg vendte om på min gamle m52b28 der blokka røyk fant jeg metallbiter i kjølesystemet etter det som mest sannsynlig har vært en uorginal vannpumpe..

Byttet termostathus\vannpumpe\termostat etc, og ingenting hjalp..

Da jeg byttet motor i bilen nå nylig, prøvde vi den nyeste vannpumpa (uorginal aliminium eller noe slikt), fremfor den av plastikk som stod i fra før.

Bilen gikk varm med den vannpumpa som virket mest logisk å bruke, men var helt fin med den slitte plastpumpa..

Men dersom det kommer så mye luft der, kan da umulig være trykk i slangene som leder tilbake til radiator? Noe som er tett?

Lykke til med kjølehelvette! =)

Mulig du er inne på noe her! det hadde blitt byttet vannpumpe før salg (kjøpte bilen for litt over 2 uker siden) så kan være noen metalbiter fra gammel pumpe som ligger i blocka. Var også byttet til uorginal aliminium pumpe på den, såg jeg. så er jeg heldig så kanskje jeg får spylt ut noen biter!

I førsteomgang kan du jo sjekke hvor langt du har trykk ved å klemme på de eksterne slangene, dersom du ikke har trykk ut fra blokka i det hele tatt ville jeg heller åpnet og håpet på å få ut noe..

Nå har ikke jeg veldig peilig på bil, så ikke foreta noen forhastede beslutninger :P

Og er kanskje en fordel å skaffe en i støpejern dersom det er en mulighet for deg, vet jeg skal det neste gang jeg kjøper i allefall..

Liker ikke helt at de går så lett i stykker, i allefall ikke når bilen sliter med nok kjøleproblemer fra før av :P

Lufttrykket er kun i slangene som går inn på termostathuset. De er beinharde etter å ha kjørt bare noen få meter. og hvis jeg da stopper, å parkerer den et par dager, så er faktisk begge slangene like beinharde til jeg skrur opp lufteskruen og slipper ut lufta.. høres sikkert merkelig ut, men sant..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...