Gå til innhold

retten på min side? bmw e36 nyttbilkjøp

Anbefalte innlegg

Skrevet

hey, kjøpte meg en 320i bmw e36 for 1 ukes tid siden. helt okey bil. så fikk jeg omregistreringspapirene i posten. så står det at jeg må rette opp mangler fra en kontrollseddel før vognkortet kan utstedes. bilen er godkjent, men tror det er en etterkontroll eventuelt. ringte gammle eier, og han viste ingenting. har på en sånn kjøpskontrakt som man finner på nettet, der han har krysset av på ingen mangelllapp og fri for økonimiske heftelser. hva har jeg rett på her. hvis han har blitt stoppet i etterkontroll, og spiller dum? heve kjøpet? få han til å betale kostnadene?

håper på noe svar =)

Skrevet

Uansett om bilen er solgt "som den er" eller ikke så har bileier opplysningsplikt om ting man kan forvente en bileier skal kunne.

Feil og mangler i eu kontroll som ikke er godkjent er ting som man kan forvente at bileier skal kunne, og skal opplyse om. Samme hvis bilen er kalt inn for kontroll grunner mangler o.l.

ta en telefon til 03737 du. Det er forbrukerrådets telefon, gratis nummer og gratis rådgivning fra jurister som har full peiling på slike ting, de vil også hjelpe deg med hvordan du skal gå fram i saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...