Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei..

lurte på om noen kunne fortelle meg hva som er forskjellen på m106 blokka å blokka som blir brukt på s38b36 motor?

skal bygge turbo i min m5..så har jeg liggende en m106 motor.

det jeg kan se er jo d at d kommer en kjøleslange inn på siden bake på blokka på m5 motoren.

er d bare d som er forskjellen?

det som var fint med m106 motoren er d at den har underspyling på stemplene...

er det noe forskjel på slaglengden på veiven på disse?

vet det er forskjel på rådene...135mm på m106 motoren å 144mm på m5 motoren

men skal kjøre med 3.8 råder med 142.5mm lenge..men lurte på om det gikk ann å bruke stemplene fra m106 motoren.. hvilken komp det vill gi med disse rådene å stemplene.??

noen som har gjort dette før??

morten

Skrevet

såpass..

hva som er forskjellen på veivene då??

ska bytte turbo motor så...så har råder til 3.8 liggende som er smidd..så disse er jo litt laver..vill jo gje lavere komp me de..men må jo ha andre stempel å..men går ikke ann å bruke 3.8 rådene på 3.6 veiva då?

noen som har prøvd å bruke m106 blokka med innmaten med s38b36 topp?

Skrevet

Trur ikkje de, mtp at rådane til 3,8 er lengre enn 3,6 rådane. Du vil no stuke i toppen då om du bruker 3,6 veiv å 3,8 råder.

Å bruke 3,6 topp er ikkje noke problem. Men du må bygge om til dobbel kjede også lage til ekstra retur på blokka for toppen eventuelt blokkere den "ekstra" returen

Skrevet

næi du tar du feil..rådan til 3.8 er 142.5mm å rådan på 3.6 er 144mm så rådan er bortere på 3.8 utifra d så står på nette:)

oki... men kor den return ska gå ifra toppen?? ser jo på m5 motorn at det kommer en olje eller vann slange inn bak på høyre siden på blokken..der jeg skal lage retur??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...