Maximan Skrevet September 5, 2012 Forfatter Skrevet September 5, 2012 Det virker slik ja:P Alt fulgte jo med motoren så jeg så det aldri på bilen det kom fra. Hva tror folk er lurest, lage en rør mellom og bruke klemmer eller prøve å selge den bakpotta og kjøpe en beregnet for M42 sedan? Det fins kanskje ikke så mange M42 sedan?
Maximan Skrevet September 5, 2012 Forfatter Skrevet September 5, 2012 Jesus:P Så lenge det er fra M42 hvertfall da. I første omgang blir det å skjøte denne. Så får jeg eventuelt se senere om jeg finner en rimelig bakpotte. Skal prøve meg litt frem i helgen så får se da. Takk for hjelpen forløpig og så kommer jeg tilbake etter helgen:D Update: Har kommet i kontakt med en hyggelig kar fra drammen som skal ha en bakre del fra en IS liggende. Denne skal jeg kjøre innom og titte på og helst ta med meg på vei hjem. Om det er rett bakdel er det jo mye lettere for meg enn å skulle skjøte. BTW: Prøver å selge/gi unna noen av delene som ble igjen fra byttet og med det lurer jeg på om jeg kan være tjent med og splitte topp og blokk da topp og innsug er i den skjønneste orden mens blokka lekker olje. Er det da noe vits å ta ut stempler/råder/veiv også? Poenget er ikke å tjene penger på det bare å slippe å kaste det.
Maximan Skrevet September 24, 2012 Forfatter Skrevet September 24, 2012 Hei igjen:) Bilen har fungert temmelig bra med dette oppsettet siden det ble montert men nå har jeg støtt på et lite problem igjen. Jeg hadde startvansker for en ukes tid tilbake og etter det har den vært vrang å starte. Symptomene er som følger: Det begynte med at den ikke dro motoren rundt en morgen når jeg skulle starte, akkurat som med tomt batteri, så jeg mistenkte at den lakk strøm et sted. Fikk starthjelp med kabler og da startet den omsider, ikke mye kinning men meget tung å dra rundt. Det luktet og litt svidd fra starteren. Jeg kjørte en liten runde for å lade og så sto den på lading i omtrent 1.5 døgn. Da jeg skulle starte nestegang da så var den like tung å dra rundt som da jeg prøvde å jumpstarte. Jeg dro på mekonomen verksted og de sa at batteriet var dårlig og at den lakk kun mikroskopisk med strøm. Jeg kjøpte nytt batteri og ladet dette over natten. Dagen etter var den like tung å starte som alltid men den startet. De siste dagene har den vært slik at når jeg skal starte på morgenen så slår starteren inn men går ikke rundt. Hvis jeg prøver et par 3 ganger pleier den å dra rundt og starte. Da også veldig tung. Jeg har sjekket at dynamoen lader, og den lader rundt 14v. Den er drar rundt sakte både på varm og kald motor. Jeg mistenker at det kan være starteren som er ødelagt, at den trekker alt for mye strøm, alt av lys og slikt i bilen dimmes veldig når jeg starter. Hva tror dere? Kan det være noe annet enn starteren? Jeg har liggende en starter fra den andre motoren hjemme og lurer på å prøve å montere den. Bør jeg eventuelt overhale denne først? Hvordan gjør jeg det? Bare renser med fettløsende og smører opp igjen eller bør jeg bytte børster osv?
bjaa Skrevet September 27, 2012 Skrevet September 27, 2012 Høres ut som det er noe galt med starteren. Evt så kan du sjekke jordinga til starteren, den skal ha en egen jordingskabel mellom blokk eller girkasse og starter. Husker jeg glemte å sette på denne når jeg byttet motor Starteren trekker mye strøm men med nytt batteri skal det ikke dimme nevneverdig i instrumentlys o.l
Maximan Skrevet September 27, 2012 Forfatter Skrevet September 27, 2012 Hmm godt poeng. Men den har ikke vært slik hele tiden siden jeg byttet motoren. Bare nå i det siste:S
Maximan Skrevet September 29, 2012 Forfatter Skrevet September 29, 2012 Hei igjen, gikk i gang med å bytte starteren og det gikk greit helt frem til jeg skulle sette på manifolden igjen og koble til den korte biten slange mellom bensinrør og fuel rail. Denne var morken og gikk såklart til helvete når jeg tok av manifolden, og derfor hadde jeg kjøpt lit slange ment for drivstoff som jeg trodde skulle duge, men jeg hadde blingsa og sett feil innvendig diameter. Derfor tok jeg en slange som egentlig hørte til noe som gikk fra manifolden gikk inn i en svart boks på høyre side fra gamle motoren. Men til saken, denne slangen vet jeg ingen ting om, og det var helt forjævlig å få den på stussene på fuel railen så den sitter bare ganske bra på, mest sansynlig godt nok. Går det bra og bruke en tilfeldig slange slik? Er det mye trykk den skal motså? Det er en slange med noe forsterkning inni.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå