Gå til innhold

316ti går på 3 sylindre

Tore Kn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, hei.

Har som dere ser en 316ti 2002 mod. Idag morges når jeg skulle starte bilen gikk den bare tre sylindre, harking og hosting og "check engine" lampa lyste. Har en billig odbII leser, så jeg fikk lest ut feilkode:P1343

Misfire Cylinder 1 With Fuel Cut-off og i tillegg feilkode P0139 som er et eller annet feil fra oksygensensor.....

Dersom jeg starter motoren og fjerner tilkoblingen til coilen på sylinder 1 (nærmest front) så er det ingen endring. Har også hatt ute alle pluggene, de ser greie ut. Kan det være noe annet enn defekt coil?

Er det bare å løpe kjøpe?

Har også hatt bilen på EU kontroll nettopp, og fikk en 2er på rust på bakre bremserør. Er det riktig oppfatta at man må bytte hele rør(helt frem) og at både bensintank og eksosanlegg må taes av for å få byttet de??

mvh

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Prøv å ta coilen fra sylinder 1 og flytt den til sylinder 2. Dersom den da ikke går på sylinder 2 er problemet coilen.

Når det gjelder bremserøret trenger du kun å bytte den delen som er rusten. Det kan gjøres ved å skjøte røret, så slipper du å bytte hele veien. På jobb har jeg aldri tatt ned en bensintank for å bytte rør, legger bare opp nye rør rundt tanken med nye fester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg prøvd å kryssbytte litt. Ser ut som coilen er gåen ja.

Takker for tipset angående bremserør. Regner med jeg får mulighet for å få den på bukk, litt lettere å ordne dette da.. Hva med eksosanlegget da? Er det bare "dårlige rykter" jeg har hørt eller?? Tenker da om det er rust langt fremover også?

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...