Gå til innhold

Myrvangen's e34 525i. Noen få nye bilder :)

Anbefalte innlegg

Da har jeg gått til innkjøp av en e34 525i som bruksbil for å spare e46'n litt :)

planen er å bruke denne til den enten ikke går lenger eller ikke lenger blir godkjent og så bruke den som prosjekt/banebil etter den tid :) men må jo fortsatt piffe den opp litt før det.

Fremtidige planer:

* Bytte toppakning. [X]

* Senk, tenkte 50/25. [X]

* Sota lyktefilm rundt om. [X]

* Fikse eksos, må jo ha fram god låta:) [X]

* Fikse noen små få lakkskader. [X]

* Muligens lakkering, åpen for fargetips:) [X]

* Lakkere felger. blir nok hvite. [ ] tror jeg dropper dette

* Bytte bremseklosser/skiver. [X]

* Oppgradere musikkanlegget. [X]

Noen få dårlige bilder foreløpig:

riojcdre4uybzhusbm7j.jpg

pbdq6y75fxuv1b1cymdc.jpg

35r2hojn83r0cwpdgjbp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bli en tøff bil dette.

Har senkesett til salgs for 1500kr. Splitter nytt supersport 50/30mm, med supersport-bakdempere (helt nye og hører til senkesettet). Med tüv-papirer, så det kan godkjennes i vognkortet! Kan skaffe deg bilder hvis du er interessert. Er typisk røde fjærer og svarte dempere. PM om du er interessert. Må selge siden det ikke passet innfestingene på diesel, som er mye kraftigere enn på bensin (utenom m5 da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da var toppakninga og litt til byttet :)

når jeg handlet den gikk den bare på 5syl og det kom bra med damp ut av eksosen, i tillegg til at den kokte. så konkluderte med at det var gåen toppakning.

satt igang med demontering av motor så fort jeg fikk den hjem, om et par dager etter gikk den som ei kule igjen :) tok litt tid å vente på slipesett osv.

beklager helt på tryne dårlige iphone bilder :/

a5lafjzguicw4rht3t99.jpg

9yhxkz33cdbwogkpzzqo.jpg

60nry97551odt6sxw2k2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bremsene byttet så nå er bilen i teknisk topp stand :) så da har fokuset flyttet seg over på utseendet. i første omgang blir det sote/gulfilm på lykter og muligens bytte ut med hvite blinkers:) deretter kommer senk osv osv..

uo1g59phqmg9z18ujej7.jpg

w7himl6p89a1nxrk5ffx.jpg

o30awtgijvj1i2gimknf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da er fargebytte igang, lakken var i relativt dårlig stand med mye steinspurt osv..

Var overaskende lite rust på den, totalt vært 3-4 små flekker :)

Etter mye pussing både for hånd og med maskin er dette forløpig resultatet etter at den ble blåst rein for støv :)

kz92819ffrv3ih3buuq9.jpg

Flere bilder kommer selvfølgelig men venter til updaten kommer når jeg er ferdig!

Skal også senke bilen iløpet av uka eller neste uke og felgene skal lakkeres til helga!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...