shamma Skrevet Juli 9, 2012 Skrevet Juli 9, 2012 heisann har et lite problem med min e39 2,5 tds plages med at denn koker noen ganger, er ikke noe som skjer hver gang jeg kjører, men kan gå 1 uke-2uker mellom hver gang det skjer kan ha kjørd lenge eller kort, og når jeg lufter denn så kommer det luft bobbler ut av ekspansjonstanken, er byttet termostat på bilen men ble ikke noe bedre, tempen øker RASKT og mister varmluften i cupen, dette kan skje helt plutselig. takk for svar
shamma Skrevet Juli 9, 2012 Forfatter Skrevet Juli 9, 2012 vannpumpen ble sjekket av bmw verksted og di sa denn var grei
635csi Skrevet Juli 9, 2012 Skrevet Juli 9, 2012 Hadde nøyaktig samme symptomene på min 725tds. Kunne fungere greit i perioder, men så kokte den plutselig. Prøvde å bytte vannpumpe, termostat og sirkulasjonspumpe til varmeapparatet uten forbedring. Kjøpte et måleappartat på Biltema for å finne ut om det var eksos/co i kjølesystemet, hvilket jeg kunne konstantere at det var. Årsak: defekt toppakning!
shamma Skrevet Juli 13, 2012 Forfatter Skrevet Juli 13, 2012 kan kjøre over 40mil, så plutselig mister jeg alt av varmluft og etter 1min-2min så stiger tempen
635csi Skrevet Juli 13, 2012 Skrevet Juli 13, 2012 Stemmer fortsatt godt med symptomene jeg hadde. Derfor det tok så lang tid før jeg mistenkte toppakninga. Trodde først at det var trøbbel med sirkulasjon/kjøling Om du fortsetter å bruke bilen en stund, vil jeg nesten tro at problemene oppstår hyppigere til slutt om det er toppakningen som er årsaken. Jeg brukte bilen i denne tilstanden helt til bilen ble umulig å bruke pga. lekkasjen. Det som skjer er at du blåser trykk (eksos) inn på kjølesystemet, noe som gjør at toppa på ekspansjonstanken slipper ut kjøleveske (pga. for høyt trykk), som igjen fører til varm motor pga. for lite kjølevæske i systemet. Kald luft i varmeapparatet er et tegn på at dette holder på å skje, da det blir for lite kjølevæske til å fylle opp varmeapparatsystemet. Skal ikke påstå at det er dette som er årsaken til dine problemer, men ville hvertfall ha sjekka om det er litt eksos i dampen som kommer opp av ekspansjonstanken. Lykke til
shamma Skrevet Juli 13, 2012 Forfatter Skrevet Juli 13, 2012 tusen takk for hjelpen skal dra ned til biltema og kjøpe et sånt aperat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå