Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann !

kjøpt m5 delebil for å ta motor å gir selv.

Etter prøvekjøring virker alt til å være OK foruten at den er veldig seig ifra 5000 rpm og oppover .

Dette gjelder ikke ved rusing men kun ved kjøring .

la oss si jeg akselererer ifra lavt turtall på 2 gir og når jeg får den opp på 5000 så begynner den å bli fryktelig seig .

Ingen antydning til fjusking men drar bare veldig dårlig .

jeg kan ligge i fart kløtsje og ruse den da er det ikke noe problem .

Har også prøvd å lige jevnt på 5000 rpm og gi full gass, da har jeg godt drag i ca 700 rpm .

Kan gjenta dette igjen da jeg ligger på 5700 og holde jevn gass og da har jeg nye 700 rpm med godt drag .

Har ikke tittet for mye på det men lurer på tett bensinfilter da bilen har stått ved sideav vognskjul ute i ca 2 år med gammel bensin .

Bilen skal i en e36 så hadde håpet å få orden på motoren mens den fortsatt sitter i e34 karosset .

Takker for svar

Mvh Joakim

Skrevet

Kan også legge til at det er liten eksoslekasje i vibrasjonsdemperene på grenrøret .

samt at innsugsbelgen har vært sprekt men denne er midlertidig tettet med silikon kun for at prøvekjøring skal kunne gjennomføres .

går også noe ujevnt på tomgang .

Skrevet

Fiks de tingene helt først. Så prøver du igjen.. Dumt å prøve å finne andre feil når du vet at det er ting som burde fikses.

Eksos lekkasjen gjør så lambda ikke leser riktig. Innsugbelg kan suge falskluft..

Skrevet

Enig med det du sier men motoren skal turbomates når den kommer i nytt karosseri, så hadde tenkt å spare meg for de kronene det koster for ny belg !

er tettet ordentlig spreyet med startgass å ikke antydning til turtallsøkning så tror ikke problemet ligger der :) .

Eksoslekasjen kan jo ha noe å si pga motstand men selve lekasjepunktet sitter jo etter lambda så disse skal i prinsippet også få riktige verdier .

Men er så rart at den går smartefritt opp til sperren ved rusing men ikke ved kjøring.

Tar imot alle tips til hva det kan være da jeg kunne tenke meg å få den til å gå skikkelig før jeg plukker den ut så slipper jeg å feilsøke i det nye karosseriet.

Skrevet

Sjekk bensin, som du selv nevner. Fikk bensinlekkasje i motorrommet på min m50b25tu da jeg prøvekjørte den siste gang før karosseribytte; den ble veldig seig i øvre register...

Skrevet

skal få byttet bensinfilter neste uke :) .

Regner med det er det selv med tanke på at den ble startet opp med 2 år gammel bensin av forrige eier når jeg var for å titte på den :)

men greit å forhøre seg her også for kanjo være folk har vært borti mye rart med samme symptomer :)

Kommer tilbake til tråden om jeg ikke har hell med bensinfilter.

Takk for alle svar Mvh Joakim

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...