Gå til innhold

E34 M50b20 motor trøbbel


Varvarg
 Share

Anbefalte innlegg

Var på tur hjem til trondheim fra arendal da jeg ble stuck i veiarbeid kø. Motoren lå på litt over vanlig arbeids temp da det sa poff. Ser ut som radiatoren sprakk. Står på BMW merkeverksted i lillestrøm, de skal ha 10 lapper for og bytte radiatoren. Men de sier også at det er fare for at toppen har røke. Noen som kjenner til / opplevd det samme? Ny viftereim vart satt inn før æ kjørt sørover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske normalt fenomen at radiator sier poff etter hvert på disse med fler.

At de skal ha 10 lapper for og skifte radiator høres jo nesten ut som ran, men du har muligens automat, og regner nesten med at en radiator koster bortimot 4-5 lapper.

Med timepriser på over 1000 lappen da, så blir det fort dyrt dessverre.

Dersom du rullet ut til siden og stoppet motr mer eller mindre med en gang, så er det lite sannsynlig at topp pakning har røket.

Ville nok heller byttet radiator/viskosevifte/vannpumpe/termostat og termostathuset og satse på at det løser problemet med varmgang for flere år fremover.

Topp pakning er ett tema jeg ikke ville vurdert før ovennevnte er byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar :) stanset med engang og ringte etter bilberging, sjaføren på bilbergern mente at det skulle holde å fylle etter veske, vente til bilen ble kald før æ kunn kjør videre. Som sakt så gjort, kjørt under 1 mil før æ igjenn mått stop, da sto termostaten på rødt..

Blir dyrt å bruke merkeverksted ja, vanskelig å få bytta selv?

Manuel kasse btw.

De kunne ikke si om det var toppen før ny radiator var på plass og trykket på top igjenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke skrudd på e34 på laaaang tid, men er i utgangspunktet en grei bil og skru på, så har du litt tid og en grei plass og stå, så fikser du det selv vil jeg si.

Bare husk på og ikke løsne/bøye på koblinger/rør som tilhører aircondition dersom bilen har det.

Litt tid vil det ta, men så myyye billigere.

Ender det med at du gjør det selv/får noen andre til og gjøre det, så søk på forumet her etter tråder som har med lufting av kjølesystemet og gjøre og luft systemet ordentlig før kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfelle hadde jeg kjøpt meg ett verktøysett på nærmeste butikk hvor di har det. Deretter ville jeg gått til nærmeste bilopphugger etc å handlet meg en radiator :) Enkleste å letteste måte å gjøre det på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp solgt en radiator av samme type som du skal ha for 500.-

De fleste er i stand til å skifte denne selv.

Du trenger ett skrujern for å løsne slangeklemmer.

Viskosekobling har jeg å selge deg. litt teknikk for å få den av men en 32mm fastnøkkel å ett kjapt slag med en lett hammer er det som skal til.

Fylle kjøleveske og lufte og lufte og lufte og lufte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...