Halbakken Skrevet Juli 11, 2012 Share Skrevet Juli 11, 2012 Hei! Har fått et gåent løpehjul på strammeren på multireima mi, har noen bytta strammeren før? Mye jobb? Kan man skru av bare hjulet på strammeren og bytte bare dette også? Er igrunn hjulet som trengs å byttes forøvrig:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Juli 12, 2012 Share Skrevet Juli 12, 2012 Kanskje du finner noe her http://tis.spaghetticoder.org/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halbakken Skrevet Juli 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2012 Ikke dum side! Fant dessverre kun strammer som var hydraulisk, jeg har automatisk... Men kjekk side til senere:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Juli 13, 2012 Share Skrevet Juli 13, 2012 Ikke dum side!hydraulisk, jeg har automatisk. Hydraulisk er automatisk den også ? Sikker på at det ikke er samme, bare at beskrivelsen varierer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halbakken Skrevet Juli 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2012 Ja, skjønte nå at jeg ordla meg litt rart, hehe... Min er ikke hydraulisk "strammet", det er bare en hel enhet som står i spenn og som strammer reima Tåpelig forklart men... Tror det er så enkelt som at den sitter i 2 unbracobolter, så er det bare å ta av reima og skru av strammeren, for å så gjøre omvendt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Juli 13, 2012 Share Skrevet Juli 13, 2012 Regner med du vet av denne siden men i tilfelle.. http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... se/engine/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halbakken Skrevet Juli 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2012 Japp Bytta strammeren idag, var egentlig ikke så veldig mye jobb: 1. Ta av reima 2. Sette strammeren i låseposisjon ved bruk av f.eks et 6mm borr 3. Løsne de to 6mm unbracoboltene strammeren sitter i 4. Løsne reimskiva til servopumpa 5. Fjern den gamle strammeren 6. Sjekk over ting og puss av rust og diverse der det trengs, smør opp med kjeramikkfett etc. 7. Bruk ei skralle og ei T50 torxpipe for å holde den nye strammeren mot-klokka og fjern låsepinnen med ei tang Montering = Reverser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halbakken Skrevet Juli 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2012 Men ble ikke kvitt skrikelyden da bilen blir ordentlig kjørevarm nå heller gitt, så da spørs det om det er et annet hjul som skriker. Får prøve å bytte AC-strammeren og det andre løpehjulet, håper det ikke er remhjulet på servopumpa eller dynamoen, for det er jo relativt uøkonomiske byttedeler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå