Gå til innhold

Bytte strammer multireim E46 M43


Halbakken
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, skjønte nå at jeg ordla meg litt rart, hehe...

Min er ikke hydraulisk "strammet", det er bare en hel enhet som står i spenn og som strammer reima :-) Tåpelig forklart men...

Tror det er så enkelt som at den sitter i 2 unbracobolter, så er det bare å ta av reima og skru av strammeren, for å så gjøre omvendt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp :-)

Bytta strammeren idag, var egentlig ikke så veldig mye jobb:

1. Ta av reima

2. Sette strammeren i låseposisjon ved bruk av f.eks et 6mm borr

3. Løsne de to 6mm unbracoboltene strammeren sitter i

4. Løsne reimskiva til servopumpa

5. Fjern den gamle strammeren

6. Sjekk over ting og puss av rust og diverse der det trengs, smør opp med kjeramikkfett etc.

7. Bruk ei skralle og ei T50 torxpipe for å holde den nye strammeren mot-klokka og fjern låsepinnen med ei tang

Montering = Reverser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ble ikke kvitt skrikelyden da bilen blir ordentlig kjørevarm nå heller gitt, så da spørs det om det er et annet hjul som skriker.

Får prøve å bytte AC-strammeren og det andre løpehjulet, håper det ikke er remhjulet på servopumpa eller dynamoen, for det er jo relativt uøkonomiske byttedeler :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...