Jump to content

Bytte strammer multireim E46 M43


Halbakken
 Share

Recommended Posts

Ja, skjønte nå at jeg ordla meg litt rart, hehe...

Min er ikke hydraulisk "strammet", det er bare en hel enhet som står i spenn og som strammer reima :-) Tåpelig forklart men...

Tror det er så enkelt som at den sitter i 2 unbracobolter, så er det bare å ta av reima og skru av strammeren, for å så gjøre omvendt :-)

Link to comment
Share on other sites

Japp :-)

Bytta strammeren idag, var egentlig ikke så veldig mye jobb:

1. Ta av reima

2. Sette strammeren i låseposisjon ved bruk av f.eks et 6mm borr

3. Løsne de to 6mm unbracoboltene strammeren sitter i

4. Løsne reimskiva til servopumpa

5. Fjern den gamle strammeren

6. Sjekk over ting og puss av rust og diverse der det trengs, smør opp med kjeramikkfett etc.

7. Bruk ei skralle og ei T50 torxpipe for å holde den nye strammeren mot-klokka og fjern låsepinnen med ei tang

Montering = Reverser

Link to comment
Share on other sites

Men ble ikke kvitt skrikelyden da bilen blir ordentlig kjørevarm nå heller gitt, så da spørs det om det er et annet hjul som skriker.

Får prøve å bytte AC-strammeren og det andre løpehjulet, håper det ikke er remhjulet på servopumpa eller dynamoen, for det er jo relativt uøkonomiske byttedeler :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...