Gå til innhold

fortsatt motorproblemer med m50b25


spaix
 Share

Anbefalte innlegg

hei var ute å kjørte en kjapp tur til butikken å tilbake. uten problemer når jeg stoppet den å gikk inn å tok noe å spise å skulle ut igjen så sto bilen på tomgang i kanskje 10 sec så begynte den å fjuske... etter 2 sec døde den helt, å etter det har den ikke startet (bare kinner)

er en e34 525 IA.

har IKKE tilgang til feilsøks aparat.

det som er gjort er

byttet bensinpumpe

den får bensin helt fram.

byttet veisensor MEN den jeg byttet til er fra en m50b20, veit ikke om det som kanskje lager trøbbel?

sjekket. coiler å tennplugger alle tenner.

den får bensin i fuel railen.

hadde satt veldig pris på hvis noen kunne kommet med noen innspill. er egentlig dritt lei av å bare gjette meg fram....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

disse har uansett forskjellige nr, å med feil/deftekt sensor kinner bare motoren. men sviver med defekt kamsensor så den er det ikke om du har vært inne på tanken

Okei. har du noen andre forslag? fylte på det jeg hadde ekstra fra båten. å den hade jo selfølgelig olje blandingmen det er jo kunn snakk om 2% på en 25 liters dunk. å da var det ca 60 liter fra før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bør ikke ha stort å si. men du kan skjekke avstanden mellom veivsensoren å hjulet under, skal ikke være mere enn 1mm åpning tror jeg. ville bare kjøpt ny sensor om du ikke har mulighet på diagnose som du sier. http://www.schmiedmann.no/5_serie/E34/r ... htm#paging <-ser foresten her sensoren skal passe om det er en b20 før 9/92 (regner med det er non-vanos motorene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bør ikke ha stort å si. men du kan skjekke avstanden mellom veivsensoren å hjulet under, skal ikke være mere enn 1mm åpning tror jeg. ville bare kjøpt ny sensor om du ikke har mulighet på diagnose som du sier. http://www.schmiedmann.no/5_serie/E34/r ... htm#paging <-ser foresten her sensoren skal passe om det er en b20 før 9/92 (regner med det er non-vanos motorene)

Hvor er det man får kjøpt diagnose utstyr egentlig? å hva er ca pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjekk alle sikringer, å test evt resevenøkkel om du har startsperre

sjekka alle sikringer, å er reserve nøkkelen jeg kjører med, å det har fungert fint i ca 2 uker, så hadde vært litt rart hvis plutselig start sperra slo seg inn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips; om du er sikker på at du har gnist, og fuel fram til railen, og bilen ikke starter, prøv startgass rett i innsugsbelgen.

Tenner/starter den på det er det noe feil med dyser etc. Om den ikke tenner, er det noe galt med tenningsanlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...