Jump to content

fortsatt motorproblemer med m50b25


spaix
 Share

Recommended Posts

hei var ute å kjørte en kjapp tur til butikken å tilbake. uten problemer når jeg stoppet den å gikk inn å tok noe å spise å skulle ut igjen så sto bilen på tomgang i kanskje 10 sec så begynte den å fjuske... etter 2 sec døde den helt, å etter det har den ikke startet (bare kinner)

er en e34 525 IA.

har IKKE tilgang til feilsøks aparat.

det som er gjort er

byttet bensinpumpe

den får bensin helt fram.

byttet veisensor MEN den jeg byttet til er fra en m50b20, veit ikke om det som kanskje lager trøbbel?

sjekket. coiler å tennplugger alle tenner.

den får bensin i fuel railen.

hadde satt veldig pris på hvis noen kunne kommet med noen innspill. er egentlig dritt lei av å bare gjette meg fram....

Link to comment
Share on other sites

disse har uansett forskjellige nr, å med feil/deftekt sensor kinner bare motoren. men sviver med defekt kamsensor så den er det ikke om du har vært inne på tanken

Okei. har du noen andre forslag? fylte på det jeg hadde ekstra fra båten. å den hade jo selfølgelig olje blandingmen det er jo kunn snakk om 2% på en 25 liters dunk. å da var det ca 60 liter fra før

Link to comment
Share on other sites

bør ikke ha stort å si. men du kan skjekke avstanden mellom veivsensoren å hjulet under, skal ikke være mere enn 1mm åpning tror jeg. ville bare kjøpt ny sensor om du ikke har mulighet på diagnose som du sier. http://www.schmiedmann.no/5_serie/E34/r ... htm#paging <-ser foresten her sensoren skal passe om det er en b20 før 9/92 (regner med det er non-vanos motorene)

Link to comment
Share on other sites

bør ikke ha stort å si. men du kan skjekke avstanden mellom veivsensoren å hjulet under, skal ikke være mere enn 1mm åpning tror jeg. ville bare kjøpt ny sensor om du ikke har mulighet på diagnose som du sier. http://www.schmiedmann.no/5_serie/E34/r ... htm#paging <-ser foresten her sensoren skal passe om det er en b20 før 9/92 (regner med det er non-vanos motorene)

Hvor er det man får kjøpt diagnose utstyr egentlig? å hva er ca pris?

Link to comment
Share on other sites

skjekk alle sikringer, å test evt resevenøkkel om du har startsperre

sjekka alle sikringer, å er reserve nøkkelen jeg kjører med, å det har fungert fint i ca 2 uker, så hadde vært litt rart hvis plutselig start sperra slo seg inn :P

Link to comment
Share on other sites

Tips; om du er sikker på at du har gnist, og fuel fram til railen, og bilen ikke starter, prøv startgass rett i innsugsbelgen.

Tenner/starter den på det er det noe feil med dyser etc. Om den ikke tenner, er det noe galt med tenningsanlegget.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...