Gå til innhold

Lekkasje fra styresnekka, til en e28.


Positiv
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har fått en stor lekkasje ved foring som sitter over pittannarmen. Så har tenkt og bytte foringene nr. 8 og 11 som vist på bildet. Noen som vet om det er lett og bytte disse, med at man kan vippe de ut med en skrutrekker, eller må man ha en avdrager. Er det ellers andre ting man kan gjøre for at snekka skal bli 100%. Snekka fungerer så bra, at jeg ønsker og få orden på den jeg har, enn og bytte i en annen, som er mer eller mindre gåen. Men om noen skulle ha en som et i topp stand, kan det være aktuelt og kjøpe

1w2mdzx8qovniaa8n3au.gif

yq7xvgyjqzx0hsu2qfak.jpg

Mvh

Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

Hei Positiv

Ettersom jeg ser av bilde prater du om å "nappe" ut 2 vanlige simringer.

Prøv deg forsiktig frem på kanten med skrutrekker men om de ikke slipper bryter du ikke med skrutrekkeren. Da prøver du heller "fange" simringen innvendig og presse den oppover.

Går alt dr... prøver du dette

Du kan med fordel bore hull i simringen oppå flaten (VÆR stø på hånden slik at du ikke borer i stykker noe under, som regel er ikke en simring over 1mm tykk her men det er stål i flaten) og bruke en karros-skrue til å nappe i. Du kan også bruke enden av flaten på en trekker til å lage hull slik at du har noe å dra i.

MEN dette byttet skal ikke være en alvorlig æffare!!!

Er det ellers andre ting
Jeg mener strammingen av drevene er bronsje og du kan med fordel bytte olje, kanskje koste på 1liter og prøve å skylle ut så godt du kan.

Ellers er det vel ikke stort å gjøre med de, er bare 2vinkeldrev med stramming

Snekka fungerer så bra, at jeg ønsker og få orden på den jeg har, enn og bytte i en annen, som er mer eller mindre gåen.
God tanke, lykke til
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Espen.

Så etter hva jeg forstår kan begge simringene byttes, uten at jeg i utgangspunktet trenger å åpne snekka, for og ta de ut fra innsiden av huset.

Ellers takk for tipset om muligheten med og bruke en skrue, for og dra den ut. Høres slett ikke dumt ut, om den skulle sitte godt. Når det gjelder innvendig vask, tror jeg ikke det skulle være nødvendig, da den olja jeg tappet ut, så ut som ny. Har hvert flink med og bytte olje regelmessig.

Er som du sier ikke all verden og bytte de ut, men det er greit og forhøre seg litt, før man gjør det for første gang. Ønsker ikke og demontere den en gang til, da det ikke ble tett, eller andre ting jeg eventuelt har oversett.

Mvh

Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...