Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På tide å få på kit'et snart :)

Noen som vet hvordan oppsett som er greit å kjøre?

Tenker helt orginal motor med rundt 0.5 i ladetrykk?

Dyser?

Går det bra med intern wg, eller blir det fort mer i trykk da?

Tenkte chip fra fekzen elns til styring.

Takker =)

Skrevet

Driver med det samme sjøl.

Jeg kommer til å gå for:

ARP bolter til topp

Ny orginal toppakning

465ccm dyser

Kfdi sprut eller chip, får se. mest sansynelig sprut

Skrevet

Om du først skal bygge turbo med orginalkompresjon 10:1 ville jeg ha rivd i en cooperringpakning. Da har du mye mer holdbarhet enn orginal. Skal du dekomprimere så er MLS 1.8, 2,5 eller 3,5mm et alternativ, men det koster også litt. Ellers kan du dreie av stemplene eller montere M50B25 vanos stempler så får du adskillig lavere kompresjon... rett under 8:1 om jeg husker rett. Noe lav, men alikevel. Husk å plan toppen, og i beste fall også blokka. Her tror jeg det ligger mange blåste pakningshistorier og frustrasjon.

Dobble innsugskammer hjelper litt på effekten også. Så kommer større dyser, bensinpumpe, strammere trykkplate/lamell evt om du vil lade opp imot og over 1 bar.

Fekzen har jo kjørt mange M50 oppsett på sine chipper, så han vet hvordan de forskjellige modsene spiller inn i hk/moment.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...