AlXz Skrevet Juli 15, 2012 Skrevet Juli 15, 2012 På tide å få på kit'et snart Noen som vet hvordan oppsett som er greit å kjøre? Tenker helt orginal motor med rundt 0.5 i ladetrykk? Dyser? Går det bra med intern wg, eller blir det fort mer i trykk da? Tenkte chip fra fekzen elns til styring. Takker =)
Spankus Skrevet Juli 15, 2012 Skrevet Juli 15, 2012 Driver med det samme sjøl. Jeg kommer til å gå for: ARP bolter til topp Ny orginal toppakning 465ccm dyser Kfdi sprut eller chip, får se. mest sansynelig sprut
oddis Skrevet Juli 15, 2012 Skrevet Juli 15, 2012 Om du først skal bygge turbo med orginalkompresjon 10:1 ville jeg ha rivd i en cooperringpakning. Da har du mye mer holdbarhet enn orginal. Skal du dekomprimere så er MLS 1.8, 2,5 eller 3,5mm et alternativ, men det koster også litt. Ellers kan du dreie av stemplene eller montere M50B25 vanos stempler så får du adskillig lavere kompresjon... rett under 8:1 om jeg husker rett. Noe lav, men alikevel. Husk å plan toppen, og i beste fall også blokka. Her tror jeg det ligger mange blåste pakningshistorier og frustrasjon. Dobble innsugskammer hjelper litt på effekten også. Så kommer større dyser, bensinpumpe, strammere trykkplate/lamell evt om du vil lade opp imot og over 1 bar. Fekzen har jo kjørt mange M50 oppsett på sine chipper, så han vet hvordan de forskjellige modsene spiller inn i hk/moment.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå