Bmdobbeltv Skrevet Juli 16, 2012 Skrevet Juli 16, 2012 Må skifte ventiltetninger på Bmw'n, Hvordan gjør jeg det lettest? Går det uten å ta av toppen? Altså med trykk i sylindrene.
JTS77 Skrevet Juli 22, 2012 Skrevet Juli 22, 2012 Må i såfall ha så stort trykk i sylindrene at det ikkje er sjangs å presse ventil ned. Eg hadde bare tatt av toppen med de problemene det medfører..
Hellems, E30 Skrevet Januar 28, 2013 Skrevet Januar 28, 2013 enig med han over, blir lettere og ta av og bruke sånn ventil tang eller hva det nå heter, må presse en god del om du ikke skal ha av toppen, om du klarer å få ventila til og stå stille
AndreTheGiant Skrevet Januar 28, 2013 Skrevet Januar 28, 2013 Wurth har ihvertfall verktøy til dette. http://nettbutikk.wuerth.no/haandverkto ... aerspenner Må selvfølgelig kjøre trykkluft i sylinderen eller ha stempelet i ØD i tillegg.
Espen02E30 Skrevet Januar 28, 2013 Skrevet Januar 28, 2013 Skjønner ikke helt hva du mener med trykk i syl? Det er ikke trykk der etter litt tid men om du vil kan du jo bare ta ut tennpluggen.
Rogeren Skrevet Januar 28, 2013 Skrevet Januar 28, 2013 Ja, dettte klarer du fint, det er bare en jævla knotejobb.... Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Bmdobbeltv Skrevet Januar 28, 2013 Forfatter Skrevet Januar 28, 2013 Skrur en luftenippel nedi tennplugghullet å setter på trykkluft Lager bare en arm for å presse ned ventilfjøra Men har aldri sett under toppen på en bmw motor så spør her
bmwmaxi Skrevet Januar 29, 2013 Skrevet Januar 29, 2013 Går og dytte så mye tau som du klarer gjennom plugghullet. Og så tørne motorn så langt du klarer så tauet kommer i klem mot ventiler/sylindertopp. bruk en pipe oppå ventilfjerene og gi et par kakk med hammern, slik at konen på låsingene slipper litt.(kan sette seg ganske mye. Blir da vansklig og få de til og slippe uten at man trykker ventilen ned). Det blå presening nylon tauet som div. billig butikker har er fint. Ser ut som et tynt fortøyning tau. Ca 20,- for 20m.
Rogeren Skrevet Januar 29, 2013 Skrevet Januar 29, 2013 Aldri hørt den løsningen før... Men pipetrikset, gi et kakk på toppen av fjærtallerken, det må du nesten bruke for å få det til med trykkluft og... det funker. Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
///Naitsirk Skrevet Januar 29, 2013 Skrevet Januar 29, 2013 Jeg brukte trykkluft, og det fungerte helt knall. Lagde meg en plate som jeg skrudde ned for å presse ned fjøra og ta av retainerklipsene.
bmwmaxi Skrevet Januar 29, 2013 Skrevet Januar 29, 2013 Aldri hørt den løsningen før...Men pipetrikset, gi et kakk på toppen av fjærtallerken, det må du nesten bruke for å få det til med trykkluft og... det funker. Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2 Funker knall det. Da slipper du også og låse motorn, hvis du setter bilen i en slakk bakke og i gir. Holder vekten av bilen i mot. Hvis man bruker trykkluft, kan det ofte være lurt og helle 1-2 dl. olje i sylindern først så slipper man at så mye luft forsvinner. Ikke alle har så mye luft kapasitet ellers i garasjen. Obs, obs husk og kjør motorn på startern en stund uten pluggene i etterpå for og få olja ut. Så du ikke risikerer hydrolock.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå