Gå til innhold

///Mr.X: E30 Touring [DriftWaggon Edition]


///Mr.X
 Share

Anbefalte innlegg

sorry å si det "mr.X" men den går IKKE i nødprogram. har hatt den på diagnose hos bmw og der fikk jeg kun opp lambdafeil og tps som har vært feil innimellom.

for å få den til å gå reint på tomgang så tror jeg du må synkronisere spjeldrekka. vi har prøvd ALT for å få den til å gå skikkelig på tomgang og ikke høres ut som att den har 1000hk :P heeh

men bilen spinner godt den, brukte den endel i vinter og da var der arti :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den hadde jo ikke speedo signal pga. feil signalkabel var brukt, og når jeg loddet over til riktig ledning å den gikk bedre, så regner med at den gikk i nødmodus?

Å lambdan var ikke koblet til når jeg kjøpte den :P så ikke rart den manglet co signal :lol:

Måle signalene fra lambdan, tror nok den er død.

Lambdan regulerer jo bare på "tomgang" registeret, så feilen med tomgangen er nok rundt der.

Så mangler den signal fra kullfilter ventilen, snakket med en koselig kar på Gatebil, han sa den gikk dårligere uten den ventilen koblet til også.

Den gikk merkbart bedere på full øs nå, hadde jo fullgass 3gir i langsvingen med "feil kabel" å klarte ikke tømme 3gir (4.10 utv.) :roll::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

att lambdaen er koblet ut veit jeg, fordi vi prøvde litt. men fikk feilmelding selv om den var koblet i.

speedo signalet prøvde andreas litt forskjellig på tror jeg og han merket aldri noe forskjell, han prøvde en chippet hjerne hvor dette var fjernet og bilen gikk akkuratt like dan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke på tilpassing av skjermene som noen stor utfordring egentlig.

Skal kjøre hjulhusene rett ut i skjermen, så det blir minimal klaring fra dekket til hjulbuen med Max senking 8)

Men får ikke bestemt meg for hel-bur eller halv-bur, hva mener folk?

Helt klart Thorbis :) takk for hjelpa så seint over tlf btw.

Lambda sonden gav kun fra 0 til 0.01v, skal prøve med en ny.

Så skal jeg finne ledningene fra kullfilter-ventilen å bare slenge på en slik, når alle signaler er 100% til styrenheten (0 feilkoder), da kan justere om det er noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer denne bilen til å gå langs veien? Hvis ikke er jo helbur det beste. Du som er så rå på sveisen klarer vel å tilpasse slik at ikke hele interiøret ryker også, om du bryr deg om sånt

Sent from my Lumia 800 using Board Express

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok ikke en skiltbil nei, fargen blir ganske så annonym å lite oppmerksom.

Blir det helbur skal jeg sy custom gulvmatter, så blir nok ikke noe org interiør igjen.

Smart det med lisens på bilen, er det ut året man kan tukle med torpedo veggen "lovlig"?

Da tror jeg at det blir hardcore fullbur :)

Idag målte jeg til nye "fjærbein bunnplater", mere nøytralt "lower steering axis/balljoint" og mer sving :mrgreen:

Så da blir det noen timer forran AutoCAD'n før tegningene blir sendt til maskinering 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...