Gå til innhold

e30 s54b32 med skilter. solgt!


Bogen.
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen er en 83 mod 320i med skilter. eu-godkjent til 09/2013.

Årsavgift betalt, veteran fra og med nyttår, så aldri mer dyr årsavgift på denne.

Ikke godkjent med motor.

Med alt som jeg skriver "nytt" på i annonsen, så er dette nytt i løpet av siste 0-5år.

Bilen er brukt veldig lite i denne perioden.

Jeg har eid denne bilen siden 2003.

Motor:

S54B32, 2002 modell ca 62.000km.

Vanosblokkeringskit inkl.justerbare kamdrev fra VAC-Motorsports

M50 E34 bunnpanne

Ny M50 E34 oljepumpe, pickup og bunnpannepakning

Nye E36 M50 motorfester

Nye motorgummier (E30 og E28)

Nye distanseskiver i aluminium for å senke traversen

Alle løpe-/strammehjul og reim nytt

Toppdekselpakning ny

Reimhjul til vannpumpe og servopumpe nye

Ombygging til wiregass nytt fra BimmerWorld

Adapterkit til oljekjølertilkobling VAC-Motorsports

25 raders oljekjøler fra Earls, inkl.koblinger og Pro-Lite slange

Eksosmanifoldpakninger nye

Eksosskjold over grenrør nytt

Custom innsug for å kunne bruke orginal bremsekraftforsterker

K&N 4 toms filter

Motorstyring:

Autronic SM4

Autronic R500CDI tenningsdel

Originale coiler

Nye plugger

Mappet av Christer Halvorsen (PBC) til 317hk 328,9nm på navet på vanlig 98 bensin. turtallssperre 8100rpm. (bremsepapirer medfølger)

Bensin:

Aeromotive bensintrykksregulator

Større bensinpumpe (den som koed selger)

Alle bensinslanger nye

Kjøling:

E46 M3 radiator

Ny stor SPAL-vifte styrt av SM4

Ny E30M3 ekspansjonstank

Div custom kjølerør i alu

Alle slanger nye

Eksos:

Originale grenrør

3 toms anlegg fra grenrør og bak med 2 ovale potter

Casterforinger fra Treehouse Racing for å gå klar av grenrørene

Drivlinje:

Original clutch, svinghjul og trykkplate (sjekket ok før kasse ble montert)

Original Getrag S420G 6-trinnskasse

Custom innkortet giroverføring med 6 trinnskule og shortshift

Custom girkassetravers

Innkortet og avballansert E30M3 mellomaksel (jobb utført av unikardang i Oslo)

Ny E46M3 hardykobling

188 diff med 3,64 utveksling og 25% lamellbrems

325 drivakslinger

Bremser:

325 bremser foran og bak (skivene er de med huller og riller for noe bedre kjøling)

Nye bremserør+slanger

Div understell:

325 fjørben foran

Senket 40mm med nytt supersport senkesett (godkjent i vognkort)

Z3 servotannstang. Denne er GROM å kjøre med! (shimset 4mm for bedre rattutslag)

Nye endeledd til tannstang

Nye bærearmer foran

Nye stabilisatorstag foran+bak

Delrin foringer til travers og diffoppheng

Resten av foringer er polyurethane (de som sitter i bærearmene bak er justerbare)

Nye hjullager og hjulnav foran+bak

Alt brekkopplegg er nytt

Tårnavstivere foran+bak

Interiør:

Sort innertak

M-tech 1 ratt

Bøttestoler foran

Baksete trukket i skinn

Gulvteppe, asfaltmatter og all annen lydisolering er fjernet

Karosseri:

Breddede hjulbuer bak

Hjulbrønn kappet ut og sveist igjen

Kanaler er rustne, men nye medfølger

Motorrom, innvendig og i koffert er den malt med sort bengalakk

Sveiset inn luftinntak i panser

Dekk:

Bilen står på 14" stålfelger

Har div drittfelger som kan medfølge

I vognkort står det alt.dekk.dim 215/40-17

Div:

Elektrisk takluke

Elektriske vinduer

Grønntonede ruter

Sorte DE lykter foran

BBS front

Ny mastersylinder clutch

Nye vindusviskere

Alt elektrisk er revet ut og lagt opp custom på nytt

Hovedstrømsbryter

Ekstra instrumenter (oljetrykk, oljetemp, vanntemp, batterispenning og bredbåndslambda)

Bilen ble visstnok lakkert på slutten av 90-tallet, men det er gjort meget dårlig grunnarbeid.

Lakken sprekker stadig mer opp for hvert eneste år og bilen er meget stygg utvendig.

Den bør pusses helt ned til stålet, trenger noe sparkling og bør få seg en ny lakkering.

Bilen vurderes solgt da den bare står her og blir lite brukt, dessuten har jeg litt andre prioriteringer og mistet noe av interessen. Ønsker ikke testpiloter, så vennligst ikke ta kontakt om du ikke har et seriøst ønske om å kjøpe bilen.

Prisantydning: 100.000,-

Synes du dette er altfor dyrt så prøv å bygg tilsvarende bil selv.

Bilder kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gikk såpass fort ja! Var det mange interesserte? Lov å spørre om den gikk

ca for prisantydning (svar gjerne på PM)? Vurderer å selge min til neste år selv (E30 med S54), lurer bare på hvordan markedet er for slike uten godkjent motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gikk såpass fort ja! Var det mange interesserte? Lov å spørre om den gikk

ca for prisantydning (svar gjerne på PM)? Vurderer å selge min til neste år selv (E30 med S54), lurer bare på hvordan markedet er for slike uten godkjent motor.

Sender deg en pm:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...