Gå til innhold

Dunking


LennyKriger
 Share

Anbefalte innlegg

Har nettopp overtatt en 98-modell 318i som jeg sakte men sikkert begynner å bli litt kjent med. Overgangen fra 96-modell VW Golf var det man kan kalle relativt stor..

men morsom bil å kjøre, uten tvil. Masse kraft i forhold, og mye MER bil.

Alltid vært overdrevent skeptisk til lyder i bilene jeg har kjørt, og denne gangen er det intet unntak. Det må jo sies at i forhold til Golfen er det jo helt stille inne i bilen så man hører jo ikke mye. Men likevel ble jeg oppmerksom på en lyd her om dagen, som jeg ble skremt av, og som jeg ikke vil ha der. Problemet er bare at jeg ikke kan skjønne hvor det kommer fra.

Jeg hørte den første gang, og så langt mest dramatisk, da jeg skulle bremse opp bak en annen bil for å sleppe over fotgjengere. Det gikk ikke veldig fort, og bremsingen var rolig, likevel skreik det i asfalten (noe jeg ikke med hundre prosent sikkerhet kan si kom fra min bil), og så smalt det skikkelig. Jeg fikk letter panikk og kjørte inn på et busstopp rett ved siden av for å se hva som hadde skjedd. Så for meg at hele anlegget lå på asfalten, eller at jeg hadde punga skikkelig. Men nada niks null, fant ingenting. Ikke noe løst i bagasjen, ikke noe løst under bilen, alle dekk hele, og ingen bulk verken foran eller bak (selv om jeg igrunnen visste dét fra før), så jeg ANER ikke hva det var! Måtte bare kjøre videre, og har ikke skjedd på den måten igjen verken ved bremsing eller noe annet. Jeg har ved noen anledninger etterpå hørt tilsvarende "smell" bare med myye lavere volum/kraft, akkurat som når man kjører litt for fort over en liten dump så det smeller litt i felgen eller noe, men det er ingen dump på det aktuelle stedet i veien.

Lurer på om det er noen som skjønner hva jeg prøver å forklare for noe, og lurer enda mer på om det er noen som har opplevd det samme og vet hva dette kan være.

Har vært innom tanken "løs bolt på hjul" - noe jeg vet ikke er tilfelle. Men så var det noen som sa at kanskje det kunne være et hjullager som bråka. Kan de lage sånne lyder?

Takknemlig for all tilbakemelding, detta er ikke spesielt moro å kjøre med, så bilen står foreløpig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...