Gå til innhold

Ladelampe E46 320d 2000mod


rein_nils
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Ladelampa på bilen begynnte å lyse her om dagen... Har målt spenninga når motoren går og når den står, og den er lavere når motoren går... Er redd for at det er dynamoen som er gåen, men håper det kan være børster eller spenningsregulatoren. Noen tips om hva annet det kan være? Evt hvordan skifte dynamo/børster? Har vært under bilen å kikka og det er nesten ikke plass i det hele tatt :( Har funnet regulator på koed.no men den kosta nesten 1100,-!!! Original dynamo kosta 5555,-!!! Uorginal i anerkjent kvalitet kom på ca 1900,-Er ikke noen som vet av billigere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ladelampa på bilen begynnte å lyse her om dagen... Har målt spenninga når motoren går og når den står, og den er lavere når motoren går... Er redd for at det er dynamoen som er gåen, men håper det kan være børster eller spenningsregulatoren. Noen tips om hva annet det kan være? Evt hvordan skifte dynamo/børster? Har vært under bilen å kikka og det er nesten ikke plass i det hele tatt :( Har funnet regulator på koed.no men den kosta nesten 1100,-!!! Original dynamo kosta 5555,-!!! Uorginal i anerkjent kvalitet kom på ca 1900,-Er ikke noen som vet av billigere?

Begynte å lyse på min, vel å merke en e36. Og feilen viste seg å være utslitte børster. Skiftet regulatoren, tror dette kostet meg 500-600 på den lokale shell stasjonen :shock: Belive it or not. Men er noen år siden da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :)

Prøvde å skaffe regulator men den kostet 1100,- + frakt fra koed.no... mens ny dynamo kom på 2000,- så jeg skifter bare hele greia :) Prøvde å komme til regulatoren men det var så lite plass at jeg ikke fikk sett på den :( Litt bedre plass på e36 tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...