DSe34 Skrevet Juli 23, 2012 Share Skrevet Juli 23, 2012 som topic sier har jeg litt problemer med kjølingen på e34 520 24v min. Viskosekoblingen var ødelagt så var på skroten og kjøpte en m5 viskosekobling og monterte den, viften går og kjøler ved pådrag og høyt turtall men slår ikke inn når den står og går på tunggang . Så regner med problemet er at viskosekoblingen til en m5 ikke funker på en m50b20 selv om mutter og kobling er helt lik. tar jeg helt feil her og det er noe annet eller må jeg ha en tilnærmet lik den som tilhører m50b20? takk for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolly Skrevet Juli 23, 2012 Share Skrevet Juli 23, 2012 850.- for ny viskose , og så kjøper du en brukt ? Sorry men det virker litt..sånn derre. Om viskosen har blitt varm , skrues av og legges flatt så er den ødelagt...håper du ikke betalte mer enn 50.- for den du nå ha funnet ut er ødelagt...enkelte ting bør kjøpes nytt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Juli 23, 2012 Share Skrevet Juli 23, 2012 Hvorfor blir den ødelagt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DSe34 Skrevet Juli 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2012 hvor i alle dager finner du en ny viskosevifte til 850 kr ? gs skal ha rundt 3 tusen for ny viskosekobling med vifte... og den jeg kjøpte som var til en m5 virker helt fin i koblinga, men slik jeg har forstått på folk som vet litt mer om dette en med så trenger m5 viften mer varme fra motoren noe som min m50b20 motor ikke gir men en m5 motor gjør ... blir veldig glad om du gir meg en link der du får alt det nytt for 850 kr for da er det jo ikke noe mer og tenke på, da blir den handla ny Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Juli 24, 2012 Share Skrevet Juli 24, 2012 Viften henger sammen med termostat temperaturen. Jeg mener å M5 har samme termostat temperatur som 520. Ergo, viskosen slår inn ved samme temperatur. Det er jo bare å prøve, la den stå og gå og gå litt over driftstemperatur. Hvis bilen din fortsatt ikke høres ut som en gammel volvo, så er viskosen defekt. En viskoskobling skal ikke ligge plant, dette har visst noe med oljen inne i koblingen og gjøre og den slure effekten. Sachs har levert sine koblinger med en papp bit i esken, for å holde viskosen skrå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Juli 24, 2012 Share Skrevet Juli 24, 2012 Viskosevifta til e38`n min klarte jeg å legge når jeg byttet radiator og vannpumpe. Men jeg merker ikke noe problemer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolly Skrevet August 1, 2012 Share Skrevet August 1, 2012 Da har jeg svart deg på PM med klipp og lim både fra GS og Koed... Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolly Skrevet August 1, 2012 Share Skrevet August 1, 2012 Fliid : En viskoskobling skal ikke ligge plant, dette har visst noe med oljen inne i koblingen og gjøre og den slure effekten. Sachs har levert sine koblinger med en papp bit i esken, for å holde viskosen skrå. Korrekt. Og faktisk litt viktig å tenke på. Når den er tatt i bruk og vært varm en gang , må den ikke legges flatt. Da går det ikke lang tid før "seig gørra" inni der blir konstant flytende og effekten opphører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå