Gå til innhold

bytte reimstrammer på e36 m52


anderse36
 Share

Anbefalte innlegg

Skal bestille meg drivreim, termostathus, termostat og vannpumpe. Denne har vel type mekanisk strammer, dette betyr vel ikke at man må stramme den selv i ny og ne, men at selve mekanismen er mekanisk selvstrammende med fjær?

Uansett.. Hvordan kan jeg vite om jeg burde bytte strammer også? Ser at beltet er slitt, men disse

"serpentin" patentene er det ofte vanskelig å kjenne slakk i beltet... er vel kanskje lurt uansett mtp det lagerhjulet som sitter på strammeren. lurt å bytte dette også og da sparer jeg en 100 lapp på å ikke kjøpe hele strammeren bare, men må dynmoen av for å få på hele strammeren? klarer ikke å se på tegningen, og har aldri gjort denne jobben på en m52 før.. meget dårlig plass er det eneste jeg ser :P håper det holder å ta av vifta bare...

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekanisk strammer den ved hjelp av fjør. Om den ikke gir stort nok preess på reima, så hopper den av. Lageret hender ryker, så det er det lurt å skifte. Av med vifta holder i massevis.

Tenkte meg det ja.. savner e34 en min sånnsett.. der var det plenty med plass uansett :) men da fikk jeg høre det jeg ville høre og fant i tilegg pils i kjøleskapet i kveld så dette blir bra.. det dynamohjulet ser det ikke ut som man kan bytte løst? hjulene til veiv, servo og vannpumpe ser ok ut så de tror jeg lar stå..

takk for svar mr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge plasthjulene ved dynamo kan skiftes. Den ene sitter på strammeren med en skrue i senter. Den andre har en lang bolt igjennom. Skru ut denne, så står du kun igjen med hjulet. Selve hjulet på dynamo er av stål, så det er det ikke noe å gjøre me

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge plasthjulene ved dynamo kan skiftes. Den ene sitter på strammeren med en skrue i senter. Den andre har en lang bolt igjennom. Skru ut denne, så står du kun igjen med hjulet. Selve hjulet på dynamo er av stål, så det er det ikke noe å gjøre me

Ok, bare brukte siden til koed som ref. fant hjul til servo, vp. strammer og hoved, mulig jeg ikke lette godt nok :P kan kjøpe strammerhjul løst ja, men tror det bare var 150 kr mer for komplett :wink:

Takk for raskt svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...