Gå til innhold

Sugetrim e30????


mcnugget
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer litt på om nokon har testa kvasskam, chip, grenrør og effektanlegg på e30 m20b25 og kan fortelle meg korleis dette blir? Driv å lurer litt på å handle dette da eg synst at en orginal 325i ikkje er det heilt store. Har turbokitt til bilen også, men skal iallefall avvente dette en god stund.

Blir det meir morro med eitt lite sugetrim oppsett, eller er det bare bortkasta?

Mvh Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en skikkelig kvasskam og en chip som er optimert for kvasskam så merker man ganske grei forskjell, men det blir uansett ikke noe fly.

Med kvasskam, grenrør, effektanlegg og et skikkelig powerfilter som står slik at det ikke får dra i seg noe varmluft, og en custom chip fra foreksempel fekzen.se så går det merkbart bedre enn en standard 325. Men det koster fort 15-20000 for skikkelige greier.

Så om det er verdt pengene må man nesten vurdere sjøl.

Jeg hadde en m20 motor, en Ac Schnitzer s3-2,7 tidligere. 205hk.

Den var faktisk meget sprek. Ikke en 325 som hadde sjans å henge på, kjørte faktisk soleklart fra Audi s4 også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå for et GROMT grenrør om du faktisk skal merke forskjell der :) om/når jeg skal bygge på m20'n igjen blir det grenrør fra Stahl headers. Koster litt, men det er grenrør som er lagd for ytelse og ikke utseende :) Ellers ville jeg heller kjøpt et datasprut i retning DIYPnP eller MS2PnP om du har facelift. Koster ikke stort mer enn en chip heller, og du kan fjerne luftmengdemåler i samme slengen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil igrunn ikkje legge så mykje penger i sugetrim da eg har komplett turbokit til bilen.. Skal ikkje brukes så ufattelig lenge, men synst det er litt kjipt drag i bilen nå. Mangen sier at bilen er frisk for å vere m20b25, men er vel blitt litt for godt vandt med spreke bilen i årenes løp.

Spørsmålet da er vel igrunn om eg klarer å få litt guff i maskina uten å legge ut så veldig mykje. Har 535 dyser liggende også, men blir vel gjerne overkill uten turbo?? Har lite peil på BMW egentlig, har styrt mest med Volvo. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er facelift er kjappeste, billigste og enkleste effekten du kan få et DIYPnP datasprut og å fjerne luftmengdemåler da. Koster ikke stort mer enn en chip heller. Skal du videre derfra er kam tingen. Effektanlegg er ikke sååå mye å hente på før man kjøper et skikkelig grenrør. De billige henter du ikke så mye på bunnen fra, men for all del, er jo litt bling og med datasprut kan du sikkert hente enda litt mer på toppen og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal heise flagget den dagen de fleste får såpass snøring at vi slipper å se flere dom anbefaler megasquirt og megasquirt-baserte pnp sprut! For det er og blir noe forbanna møkk! :)

Og de som har tenkt å argumentere på dette kan spare seg, for de har ikke greie på hva de snakker om, og det et et faktum, ikke en påstand!

Det må da være ganske opplagt for de fleste att MS er skrot, når seriøse firma som f.eks PPF sier at de ikke vil mappe biler med MS fordi det ALDRI funker 100%!

Dessuten så er det mer å hente med en skikkelig kam og en tilpassa chip kontra å montere datasprut og bare fjerne Lmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidd ikkje å begynne med datasprut uansett, så den er grei.. Mangen som bruker ms på volvo og, det er mykje rart som blir sagt om det på volvoforum og, så hadde nok ikkje gått for ms om eg skulle hatt sprut.. :-) Men takk for tips folkens, tenker det blir kam, chip, og grenrør om en stund. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal heise flagget den dagen de fleste får såpass snøring at vi slipper å se flere dom anbefaler megasquirt og megasquirt-baserte pnp sprut! For det er og blir noe forbanna møkk! :)

Og de som har tenkt å argumentere på dette kan spare seg, for de har ikke greie på hva de snakker om, og det et et faktum, ikke en påstand!

Det må da være ganske opplagt for de fleste att MS er skrot, når seriøse firma som f.eks PPF sier at de ikke vil mappe biler med MS fordi det ALDRI funker 100%!

Dessuten så er det mer å hente med en skikkelig kam og en tilpassa chip kontra å montere datasprut og bare fjerne Lmm...

Du får heise flagget da, så skal jeg gjøre det samme når haters kommer med saklige argumenter mot MS som ikke innebærer brukerfeil eller "alle andre sier atte" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel tatt det meste på pm, men jeg kan vel koke ned helheten av min mening her i tråden til at MS er ikke for nybegynnere. Det krever store mengder kunnskap å få et MS opp å gå og fungere tilfredstillende.

Så de som ikek har tenkt å studere seg til elektroingeniør men heller har lyst til å kjøre bil, de bør kjøpe et "skikkelig" sprut av noen som forhandler sprut daglig og kan gi support ved behov. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...