marti092 Skrevet Juli 24, 2012 Skrevet Juli 24, 2012 er det farlig hvis noen har helt servo olje i oljefilterhuset? og evnt hva må da gjøres?
bjalle Skrevet Juli 25, 2012 Skrevet Juli 25, 2012 farlig for motoren!!mest sannsynlig ett stort JA,var det min bil ville jeg tatt 2 raske oljeskift,kjørt ett par dager på billigolje først.
John Kr Skrevet Juli 25, 2012 Skrevet Juli 25, 2012 Hvem er det som skrur av oljefilterhuset og tømmer servo olje oppi, her trur jeg det er noen begrepsforvirring, men har du tappa servo olje på motoren så er det motorhavari rett rundt hjørne.
Olelink Skrevet Juli 25, 2012 Skrevet Juli 25, 2012 Om jeg forstår deg riktig og at det er fyllt servoolje i Motoroljefilterhuset og dermed fått servoolje i motoren så ville jeg (uten å kjøre noe mer med bilen) * tappet av motoroljen * fyllt på riktig mengde med en billigolje * kjørt litt pent så den får skyllt gjennom motor * tappet av billigoljen * bytte filter og tappe på ny olje Tror ikke du skader motor om du ikke allerede har kjørt nevneverdig med den nå før du gjør dette.
John Kr Skrevet Juli 25, 2012 Skrevet Juli 25, 2012 Bare for å spørre, -- hva mener du med motoroljefilterhuset? Jeg vet hva det er, men jeg må bare bekrefte at vi snakker om samme sak.
Olelink Skrevet Juli 25, 2012 Skrevet Juli 25, 2012 ordla meg sånn for å skille motorens oljefilterhus og servoens oljereservoar som på mange modeller kan være slående lik
John Kr Skrevet Juli 25, 2012 Skrevet Juli 25, 2012 Tja, ikke spesielt lik da, da det ikke er noe "topp" som kan skrues av for å fylle på olje på filterhuset, det jeg prøver å antyde er at det lar seg ikke gjøre å fylle på olje på filterhuset.
marti092 Skrevet Juli 25, 2012 Forfatter Skrevet Juli 25, 2012 full person som tror han kan ting som gjorde det... regnet me han visste hvor det skulle. den ble ikke kjørt med heldigvis. og motorolje er byttet nå. så ska bare ta noen turer på heia for så å bytte igjen den sviver helt fint itillegg så ingen skade skjedd! takk for tipset alle sammen! :)
Olelink Skrevet Juli 25, 2012 Skrevet Juli 25, 2012 Tja, ikke spesielt lik da, da det ikke er noe "topp" som kan skrues av for å fylle på olje på filterhuset, det jeg prøver å antyde er at det lar seg ikke gjøre å fylle på olje på filterhuset. Jeg utrykte vel at på NOEN modeller er de ganske like. Sa ikke noe spesifikt om denne saken, og som du ser var det oljefilterhuset til motor det var fyllt servoolje på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå