Jump to content

kompresjon i en m50 motor


BmwM5
 Share

Recommended Posts

Noen slit med lav komp og jeg slit med for høy komp :|

Tok en komp.test i dag, for jeg syns den er litt slapp og går ugjevnt på tomgangen. kjørte meg en tur, så den var på normal temp. demonterte alt som skulle demonteres. tok ut bensinrele, sikring og slikt. tok testen slik den skal.

testen ble:

sylinder 1: 14.47bar

2: 10.34

3: 13.44

4: 14.82

5: 15.16

6: 15.16

Sylinder 2. er nermest, for disse motrene skal det være 10bar.

Har en mistanke pga oljeforbruket på den.. Er muligens gåen ventiltettninger på den. siden den ryker blått når en gasser litt og slepper den når den er kald. Har ikke hatt den så lenge, men han sa den brukte litt, men den bruker litt mer en litt.

Min teori at den har blitt kjørt lenge slik og at den har bygget seg opp sot/koks på stemplene og brennkamret, så derfor den høye komp.

Noen andre som har vært bortig dette? eller har en bedre teori på dette?

Link to comment
Share on other sites

har tatt komp.test på 320`n min, den hadde ganske javn komp på alle sylindrene. utrolig siden den har gått snart 310tusen og aldri vært skifta motor på. men saken er at måleren viser for mye enn den skal. skal bytte ny måler, så blir det noe annet. så 525`n har tap på 1,2,3 og rett komp 4,5,6. så det tyder på at toppakningen er gåen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...