BmwM5 Skrevet Juli 25, 2012 Share Skrevet Juli 25, 2012 Noen slit med lav komp og jeg slit med for høy komp Tok en komp.test i dag, for jeg syns den er litt slapp og går ugjevnt på tomgangen. kjørte meg en tur, så den var på normal temp. demonterte alt som skulle demonteres. tok ut bensinrele, sikring og slikt. tok testen slik den skal. testen ble: sylinder 1: 14.47bar 2: 10.34 3: 13.44 4: 14.82 5: 15.16 6: 15.16 Sylinder 2. er nermest, for disse motrene skal det være 10bar. Har en mistanke pga oljeforbruket på den.. Er muligens gåen ventiltettninger på den. siden den ryker blått når en gasser litt og slepper den når den er kald. Har ikke hatt den så lenge, men han sa den brukte litt, men den bruker litt mer en litt. Min teori at den har blitt kjørt lenge slik og at den har bygget seg opp sot/koks på stemplene og brennkamret, så derfor den høye komp. Noen andre som har vært bortig dette? eller har en bedre teori på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Juli 26, 2012 Share Skrevet Juli 26, 2012 Har alldri hatt noen M50 selv med så god kompressjon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwM5 Skrevet Juli 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2012 har tatt komp.test på 320`n min, den hadde ganske javn komp på alle sylindrene. utrolig siden den har gått snart 310tusen og aldri vært skifta motor på. men saken er at måleren viser for mye enn den skal. skal bytte ny måler, så blir det noe annet. så 525`n har tap på 1,2,3 og rett komp 4,5,6. så det tyder på at toppakningen er gåen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå