MortenNilsen89 Skrevet Juli 27, 2012 Share Skrevet Juli 27, 2012 Hei. Har fått en rar kaklelyd som har kommet stadig i det siste, det er ikke ventilene for lyden kommer fra innsuget, men den kommer bare av og til og alt av krefter blir borte, om jeg setter den i fri og drar den opp til 2000 omdreininger så blir den borte iløpet av noen sekunder, så kan det gå lenge til neste gang det skjer eller med en gang igjen.. Fikk filma lyden når jeg var ute og kjørte: Kan det være tenninga eller benisnpumpa/filteret? Håper noen vet hva det er. Beklager at det er mørkt, men var kvelden og jeg var bare opptatt av lyden. Mvh Morten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aquarius Skrevet Juli 27, 2012 Share Skrevet Juli 27, 2012 Har du M43B19? Som du filmer ser det ut som du fokuserer til venstre/under for innsuget. Der sitter DISA ventilen. Den kan lage noe infernalsk med støy. Har byttet denne selv, men min hørtes mer ut som en dieselmotor. Hadde dog tendensen til den raklelyden du viser i videoen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenNilsen89 Skrevet Juli 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2012 Har du M43B19?Som du filmer ser det ut som du fokuserer til venstre/under for innsuget. Der sitter DISA ventilen. Den kan lage noe infernalsk med støy. Har byttet denne selv, men min hørtes mer ut som en dieselmotor. Hadde dog tendensen til den raklelyden du viser i videoen. Er en M43B18. Fokuserte ikke noe spes plass, fokuserte bare på å få med lyden egentlig. Den høres mer ut som en dieselbil i virkeligheten. Men kan den ventilen skape tomgangsproblemer, effekttap og den infernalske kaklinga like ved innsuget? Ser etter DISA ventilen på GS men finner den ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aquarius Skrevet Juli 28, 2012 Share Skrevet Juli 28, 2012 Er ikke DISA på denne motoren nei, så det er det ikke. Ofte vanskelig å spore lydkilden på motor. Sikker på at det ikke kan være fra ventiler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenNilsen89 Skrevet Juli 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2012 Er ikke DISA på denne motoren nei, så det er det ikke.Ofte vanskelig å spore lydkilden på motor. Sikker på at det ikke kan være fra ventiler? Det kan jo være det, men hvorfor kommer og går det som det vil da? Kan gå lenge uten at det skjer eller så kan det skje hele tiden, hører jo ikke ventiltikk etterpå heller. Kan det være at noen ventiler har blitt bøyd eller noe sånt så dem av og til henger seg opp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå