Gå til innhold

Hvordan får jeg bass hele veien?


Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg monterte annlegg i dag, å bassen er veldig fin og gikk helt klart opp til forventningene.

Men noe som jeg er har lyst til er at det skal være bass med " lavere " lyd også.

Når bassen først virker ordentlig nå så er det ganske høyt.

Kunne tenkt meg å hatt bass i bakrund når det ikke er så høyt på også.

Lurer egentlig på om det er noe justeringer jeg kan gjøre på forsterker eller cd spillerern ?

Eller evnt koble noe på en annen måte ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pioneer har hvertfall "loudness"-funksjonen for å hjelpe mot dette. Men spørs hva du mener med lavt, om det er alt under full guffe. I såfall står gain feil innstilt :) Les i tråden min om riktig justering (sålenge du har egen sub-justering på spilleren, som det er på nesten alle spillere i dag). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loudness er vel egentlig bare noe tull å bruke, med mindre det ikke finnes andre funksjoner å stille lyden med.

Selvfølgelig er det egentlig det, men dumme feil pga dumme ting kan ofte fikses med dumme funksjoner. Det løser jo problemet hans, i tilfelle han ikke har noe særlig instillinger. Når han ikke vet navnet på spilleren sin eller noe annet, har han ganske sikkert ikke det råeste på markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det orginale som sitter i bilen.

En e46 320D 99 model :)

Men fikk også justert litt på det istad som hjalp ganske mye.

Det er bassjustering som går til 8 den har jeg nå satt på 3.

Det er ikke dumt og ha justert opp den så lenge det fortsatt låter fint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett den på 0 og still inn gain på forsterkeren slik jeg har forklart i tråden min :) Altså omtrent som dette: Still alt av basskontroll/bassboost osv på 0, skru av loudness og evt andre ting. Sett på musikk med mye mørk bass og sett spilleren på det høyeste volumet høyttalerne klarer uten å skurre. Skru opp gain til du hører at subwoofer begynner å vrenge (dure), og skru fort ned igjen til duringen blir borte. Da er gain stilt inn slik den skal. Når du har gjort det, justerer du nivået på aubwoofer med spilleren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...