Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hele begynte på Gatebil på Våler hvor jeg hadde omtrent 8 runder med fullt ladetrykk (såvidt over en bar). Plutselig ville den ikke lade mer enn 0.5-0.7.. Og plutselig vil den ikke lade mer enn omtrent 0.3. Om jeg da slipper gassen og klemmer til igjen og gir full gass, så kom den seg opp til rundt 0.7 igjen. Og sånn har den holdt seg en stund nå.. Har byttet to av tre wastegater. Jobber med å bytte den siste nå.. Bare så ufattelig jævlig å komme til på baksiden der.

Hva tror dere er grunnen til at den ikke vil lade ordentlig, og de gangene den plutselig ikke lader i hele tatt er det å slippe gassen og gi bånn gass som gjelder for å få turbotrykket opp igjen. Hører forsåvidt en "suselyd" de gangene den ikke lader ordentlig. Trodde denne lyden kom fra dumpventilen, men det var det visst ikke. Kan dette være fra wastegaten? Hører den ganske godt egentlig. Ville jeg hørt det så godt fra wastegaten?

Det gjelder på en 2JZ-GTE med twinturboer.

Skrevet

sjekk at du ikke har noen lekkasjer, du kan ha en liten lekkasje som gjør seg bemerket når du har fullt trykk over en lengre periode, jeg hadde en Volvo V70 som gikk bra ved pådrag, men hvis jeg hadde flat pedal på motorveien så gikk det maks 1 min før turbtrykket falt fra 1 bar til 0,35, da måtte jeg slippe gassen og kjøre pent noen km før jeg hadde maks trykk igjen, her var det intercooleren som lakk.

Skrevet

Men kan ikke skjønne at en lekkasje skal være så ujevn som på min?

I og med at om jeg slipper gassen og klemmer til en gang til, så kommer den igjen(dog 0.3 bar lavere enn hva det var før)

Skrevet
sjekk etter lekkasje uansett. hvor er wg signalet koblet, kompressorhus eller innsug?

Den sitter på innsuget om jeg ikke tar helt feil.

Skrevet
Hvilken boost controller kjører du?

Det er jeg ikke helt sikker på for å være ærlig. Tror det kan være Blitz..

Skrevet

Ok, det kan ofte være en kilde til slike hopp i trykk. Er ikke rare lekkasjen/defekten der som skal til, så fremt WG er i orden.

Skrevet

Ok, det kan ofte være en kilde til slike hopp i trykk. Er ikke rare lekkasjen/defekten der som skal til, så fremt WG er i orden.

Så det kan være en liten lekkasje frem til den føleren du tenker på?

Det er et lite helvetes kaos med slanger og ledninger nedi der da.. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...