Jump to content

Ujevnt turbotrykk


Chris_
 Share

Recommended Posts

Det hele begynte på Gatebil på Våler hvor jeg hadde omtrent 8 runder med fullt ladetrykk (såvidt over en bar). Plutselig ville den ikke lade mer enn 0.5-0.7.. Og plutselig vil den ikke lade mer enn omtrent 0.3. Om jeg da slipper gassen og klemmer til igjen og gir full gass, så kom den seg opp til rundt 0.7 igjen. Og sånn har den holdt seg en stund nå.. Har byttet to av tre wastegater. Jobber med å bytte den siste nå.. Bare så ufattelig jævlig å komme til på baksiden der.

Hva tror dere er grunnen til at den ikke vil lade ordentlig, og de gangene den plutselig ikke lader i hele tatt er det å slippe gassen og gi bånn gass som gjelder for å få turbotrykket opp igjen. Hører forsåvidt en "suselyd" de gangene den ikke lader ordentlig. Trodde denne lyden kom fra dumpventilen, men det var det visst ikke. Kan dette være fra wastegaten? Hører den ganske godt egentlig. Ville jeg hørt det så godt fra wastegaten?

Det gjelder på en 2JZ-GTE med twinturboer.

Link to comment
Share on other sites

sjekk at du ikke har noen lekkasjer, du kan ha en liten lekkasje som gjør seg bemerket når du har fullt trykk over en lengre periode, jeg hadde en Volvo V70 som gikk bra ved pådrag, men hvis jeg hadde flat pedal på motorveien så gikk det maks 1 min før turbtrykket falt fra 1 bar til 0,35, da måtte jeg slippe gassen og kjøre pent noen km før jeg hadde maks trykk igjen, her var det intercooleren som lakk.

Link to comment
Share on other sites

Men kan ikke skjønne at en lekkasje skal være så ujevn som på min?

I og med at om jeg slipper gassen og klemmer til en gang til, så kommer den igjen(dog 0.3 bar lavere enn hva det var før)

Link to comment
Share on other sites

Hvilken boost controller kjører du?

Det er jeg ikke helt sikker på for å være ærlig. Tror det kan være Blitz..

Ok, det kan ofte være en kilde til slike hopp i trykk. Er ikke rare lekkasjen/defekten der som skal til, så fremt WG er i orden.

Link to comment
Share on other sites

Hvilken boost controller kjører du?

Det er jeg ikke helt sikker på for å være ærlig. Tror det kan være Blitz..

Ok, det kan ofte være en kilde til slike hopp i trykk. Er ikke rare lekkasjen/defekten der som skal til, så fremt WG er i orden.

Så det kan være en liten lekkasje frem til den føleren du tenker på?

Det er et lite helvetes kaos med slanger og ledninger nedi der da.. :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...