Gå til innhold

Dieselfilter X5 3.0 sd


Sersjo
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har en X5 som bare plutselig stoppet, bilen startert igjen og gikk greit med en gang. Dette skjedde oftere og oftere over en 5 dagers periode. Nå bare starter den og stopper igjen etter et par sec. Jeg misstenker det kan være dieselfilteret som er problemet. Er det greit å skifte filteret selv, og hvor er filteret plasert på denne bilen? Noen forslag om hva det ellers kan være. (Er 50 mil fra nærmeste BMW verksted)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dieselfilteret finner du helt øverst i motoren, i midten litt på høgre side. Jeg skiftet det selv på min bil, det var fort gjort:)

Takk for svar! Klarer ikke finne filteret, du forveksler ikke diesel og oljefilter nå? Oljefilter ligger i et sort filterhus omtrent dær du forklarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det var ikke dieselfilteret jeg trodde jeg hadde funnet. Dieselfilteret på denne bilen ligger riktignok vedsiden av webastoen, men både webasto og filteret ligger under bilen på førersiden, omtrent rett under dørken til baksetet. Må ta av et deksel og løsne på to for å slippe til, helt greit å skifte dette selv, bare man vet hvor det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...