Gå til innhold

325TDS Bytte kardang?


325ixx
 Share

Anbefalte innlegg

Har ein 325tds 95mod som ikke er spærr på.. så vart jo ikkje den levert med spærr. Lurte da på om det gjekk an og sette på ein m3 kardang uten at det blir promblem og få det på? passer det?

Korleis blir det med utveksling og slike ting?

Nokon som kan hjelpe meg, såg gs hadde ein diff som du setter inn i kardangen, men kostet 13000kr så det var litt dyrt...

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M3 har 3.15:1 utveksling mens din bil har 2.46:1, det betyr at du ville fått en bil som er fullstendig ubrukelig å kjøre på motorvei!

Bortsett fra det passer den fysisk. Men du kan sette diffen over i bakakselen din..

Til info så er en kardang et ledd som du kan finne på mellomakselen og på rattakselleddet ditt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, det vil sei eg kan kjøpe ein m3kardang og ta diffen inni den og sette den i min kardang, og få samme utveksling som no, berre at det er spærr?

eller kjøpe ein 325 kardang og ta diffen i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vanskelig, litt avhengig av hvilket nivå mekanikermessig du er på.. Tar ut differensialen og setter over kronhjulet til den nye diffen og monterer igjen. Men så er det detta med shimsing, noen ganger kan det bli helt strøkent mens andre ganger kan det bli noe uling eller slakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...