Drunken_M Skrevet Juli 31, 2012 Skrevet Juli 31, 2012 Hei, jeg har prøvd å lete men finner bare info ang b35 motorene. Skal bygge en m30b28 turbo i vinter da jeg har 2 stk motorer til min E28. Men hva tåler disse orginalt av Hk/NM orginalt? Og hva er det svakeste punktet? Råder eller stempler? Målet er 400whp for nå på e85, er dette holdbart? Trykket blir jo ikke all verdens høyt da kompen er noe høy på disse. Håper noen har noen tips:)
TheEspenK Skrevet August 1, 2012 Skrevet August 1, 2012 Hm..... uten å være noen guru Turbotrimmer du er det stort sett momentet som knekker en motor. Org 3.5 tåler jo fint oppmot 400hk men se litt på bor å slag og legg oppsettet ditt derfra. Hvor mye eksakt.... Vel er du entusiastik nok finner du det ut, selv hadde jeg ikke betenkt meg for å lade 1kg på org motor. Men det har jo skjedd før, ivrige som fullgasser på 2000 og trykker råder til siden mens motoren fint ville tålt trykket på turtall.
Drunken_M Skrevet August 1, 2012 Forfatter Skrevet August 1, 2012 Vet det er momenter som tar rådene, men på f.eks m20 har jeg hørt at stempla ligger dårligst ann. Men etter å ha sjekket kompen som skal være 9,3:1 på disse legger jeg maks trykke på 1 bar tenker jeg med e85. Bedre effekt og kjøling. Satser på at den kompen gir meg nok effekt og moment i første omgang før jeg bygger noe med smidd innmat:) men bare lyst til å vite litt ang hva de tåler, men skal love deg at jeg kjører til den raser eller ny motor er klar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå