Gå til innhold

'08 320d 177hk som "fusker" Agr/Egr?


DaggEn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en '08 e92 320d manuell gir som lugger litt når jeg kjører i jevn fart.

Det skjer spesielt på et strekk på vei hjem fra jobb når bilen har blitt varm. Det er på et rett, fint og flatt strekk hvor jeg alltid blir liggende i ca 60km/t i 4.gir. Det er ikke snakk om så mye men man merker at motoren mister kraften et millisekund.

Hadde dette problemet for ca et halvt år siden også men så ble bilen plutselig veldig treig og ujevn. Da viste det seg at dpf var potte tett og måtte skiftes. Etter det var bilen jevn og fin. Men nå skjer det mer og mer.

Noen som har noen ide om hva det kan være? Lmm?

Har prøvd å Google meg frem til et svar men det var ikke lett..

Kan nevnes at bilen nå har gått nesten 220.000km men med motorbytte på 110.000 !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg bør passe på/tenke på når jeg tar av innsuget?

Sinnsykt trangt å komme til når motoren ligger så langt bak. BMW og vektfordeling altså... :wink:

Gjør reint EGR og bytt dieselfilter før du demonterer innsuget. mest sannsynlig der det ligger, så sparer du deg for mye jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrudde av agr/egr nå men jeg har jo en slik (bildet) ventil. hvor er det driten gjemmer seg i mitt agr system da? Håpte virkelig jeg skulle finne et skittent og jævlig agr slik at jeg fikk fred i sjelen om at feilen var funnet.. :cry:

1081620106vy1.jpg

$(KGrHqR,!lYE-dLy2ilKBP7ZedSc4Q~~60_12.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...