Gå til innhold

E36 Rust Jekkpunkter


Pisani
 Share

Anbefalte innlegg

Først og fremst, har du utstyret til å gjøre dette selv? Kan fort koste litt å sette det bort. Hvordan er kanalene ellers? Flere rustflekker? Som regel er det verre innvendig enn utvendig når det gjelder rust i kanalene. Er du heldig er det nok å kappe ut og sveise inn nytt stål rundt jekkfestene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det gjøres noe med må det nok settes bort, rust/sveising er ikke noe jeg har peiling på. Ellers ser de relativt grei ut i mine øyne, dog er det jo type svart "gummi"lakk ellers på kanalen, så hvordan det ser ut under dette vet jeg ikke. Det at det er verre inni er det jeg er redd for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kjenne, kjenner det med en gang om bodyskytsen er "løs" eller myk, da er det mest sannsynlig krokan under. Jeg vil anta at det er rustet litt lengre utover innvendig enn det du ser utvendig. Regner med du får fram et litt større område om du peller vekk litt bodyskyts også. Men som sagt, det spørs helt hvordan kanalen er ellers, og hvor bra/holdbart du skal ha det. Blir forskjell på bruksjern og prosjektbil. :) Hvis resten er ok, så er det relativt greit å fjerne da de sveiser inn nytt stål, om det er rust andre plasser også kan det fort bli dyrere. Dessverre er eneste måten å finne ut av dette å kappe i kanalen. Får du kutta ut litt rundt jekkfestet så du kan ta en titt inni, så ser du straks om det er verre enn anntatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...