Jump to content

3 små problem, E39 525d 02'

Rasmuuuuus
 Share

Recommended Posts

Hei, hr 3 små spørsmål her jeg lurer på..

BMW e39 525D 2002 modell

Nummer 1: Når jeg kjører sakte hører jeg en liten klikkelyd fra under bilen( Vanskelig å si helt hvor), og om jeg drar på håndbrekket et hakk, klikker det ikke lenger. Noen som hvet hva det er?

Nummer 2: Skulle nulstille oilservicen på bilen, og da fikk jeg ordnet så det ble farenheit, istedet for celcius. Både framme i instrumentet og på klimaanlegget ble det farenheit. Prøvde og ordne men fikk det ikke til..

Nummer 3: Hvordan nustille oilservicen? Har lest på forumet med diverse løsninger, men hjelper ikke...

Takk!=)

1: ta av bremseskivene bak og sjekk at ikke noe er løst der. tipper bremseskjoldet ditt er litt rustent rundt innfestningene til bremseskoene, så da henger dem løst.

2: kan fixes me diagnoseapparat hvertfall. sikkert en lur måte uten og :)

3: jeg måtte nullstille via diagnoseapparat, funket ikke som alle har beskrevet på nett.

Det med fahrenheit så er det hvertfal på e46, at hvis man trykker på knappen til høyre i instrumentene så bytter det om. Dra innom ett bmw verksted og hør om dem kan nullstille for deg, man trenger ikke diagnose for det, dem ordner det sikkert gratis

På E39 facelift (produsert etter 09/2000) så trengs det ikke lenger noen form for OBD2 tilkobling for å nullstille oljeservicelampa, samt bytte mellom celsius/fahrenheit og noe annet. Dette gjøres ved hjelp av tenningen og knappen for å nullstille tripteller i en angitt kombinasjon som jeg husker i hodet. Heynes manualen har dette godt beskrevet ;)

• 6 months later...

Heisann, gjorde samme tabben som Rasmuuuuus og nå viser den Farenheit hos meg også. Hva gjorde du eller kan noen andre svare hva jeg skal gjøre for å bytte tilbake til Celsius?? Gjelder en e39 2001