LasseEllingsen Skrevet August 2, 2012 Skrevet August 2, 2012 Hallai hallai! Har lenge drømt om å kjøpe meg en eldre BMW, og har brukt mange timer på både finn, blocket og mobile. Jeg har sett på biler fra 10k til 300k, altså alt fra dretabiler til uaktuelle biler. Jeg bestemte meg til slutt for å gå for en eksakt modell og ville denne gangen ha et medium prosjekt, altså en bil som ikke er perfekt og trenger litt jobb. Etter heftig prisforhandlinger fikk jeg til slutt bilen til den prisen jeg ville ha, altså halv pris Bilen blir nok hentet i løpet av helgen Teaser
LasseEllingsen Skrevet August 3, 2012 Forfatter Skrevet August 3, 2012 Hentet bilen i dag og knipset noen bilder Generelt sett lite rust, så her er det mye potensiale. Det eneste er litt overflaterust i motorrom, her og der. Og så må det nok sveises litt i den ene kanalen. Førersetet er også slitt, men ellers er interiøret fint og blått Batteriet lader ikke, så dynamoen må nok byttes. Tror jeg har fått en grei bil til en billig penge som har stort potensiale. Campingstolen fulgte med på kjøpet.. Planene for bilen: - Sveise kanal - Skifte dynamo - EU-godkjenning - Skilter - M-tech front- og bakfanger, sideskjørt og spoiler - Nye felger
Pernezz Skrevet August 3, 2012 Skrevet August 3, 2012 Velkommen inn i "E28-klubben" her på Bimmers Liker planene dine Men tror nok det du beskriver som overflaterust i motorrommet stikker dypt, og du må nok dessverre kappe litt der og sveise inn nytt stål... Er forøvrig en av de verste plassene å komme til for å reparere rust på disse bilene... Lykke til videre Trenger du inspirasjon kan du se på tråden min, eller tråden til kompisen min (Pedi her på bimmers) som gjør en sinnsykt grundig jobb
LasseEllingsen Skrevet August 4, 2012 Forfatter Skrevet August 4, 2012 Takk for det! Ja, er litt redd for at rusten i motorrommet kan gå dypt..
Kimmey Skrevet August 4, 2012 Skrevet August 4, 2012 Takk for det! Ja, er litt redd for at rusten i motorrommet kan gå dypt.. Gratulerer med fin E28! Må bare stå på som fanken! Kappe, slipe, sveise og behandle! Dette blir det bil av vettu!
Pedi Skrevet August 4, 2012 Skrevet August 4, 2012 Se der ja... Grattis! Hvis du skulle trenge en komplett delemotor, så har Pernezz en M10b18 stående i garasjen min ( med dynamo) som du sikkert får veldig billig...
LasseEllingsen Skrevet August 4, 2012 Forfatter Skrevet August 4, 2012 Takk for det! Er litt som må gjøres ja, men det blir på stell til slutt Tar forøvrig i mot all hjelp som går an å få når det gjelder sveising
Kimmey Skrevet August 4, 2012 Skrevet August 4, 2012 Takk for det! Er litt som må gjøres ja, men det blir på stell til slutt Tar forøvrig i mot all hjelp som går an å få når det gjelder sveising Ja det går bra vettu! Jeg har et Lincoln mig apparat som jeg ga 5-6K for tror jeg. Husker ikke helt, men veldig fornøyd ihvertfall! 60% av sveisingen er instillingen av apparatet, så kommer treningen, og her er det bare å kjøre på! Øv på tynnplater først, så større og tjukkere metallbiter! Alt behandlet metall, som syrefast, forsinket, galvanisert osv, burde du slipe godt først og helst bruke respiratormaske under sveisemasken. Hvis ikke blir du dårlig av gassene! Jeg begynte i Mars i år og sveise, og har lært sykt mye til nå! Jeg brukte youtube og nettsiden: http://www.learn-how-to-weld.com/ Veldig bra side, med filmer og info ang. MIGsveising og instilling av apparatet! Tips jeg har av min erfaring så langt: *Rengjøring av materiale/flaten du skal sveise. Sveisen binder seg mye bedre når kantene/flaten er slipt på begge sider av det du skal sveise. Ellers blir dritt trukket opp igjennom sveisen og det fester seg dårlig.... *Sveis Butt i butt, helst ikke overlapp da det er større sjangs for at rusten kommer tilbake i skjøtene med tiden... *Corroson primer på flater der det kan ligge rust i porene, mens sandblåste rene metallflater grunnes med en god syregrunning! *Karosserikit i skjøtene! * Ikke sveis med joggesko! fy flate å jeg brandt meg en gang....xD
LasseEllingsen Skrevet August 4, 2012 Forfatter Skrevet August 4, 2012 Åjesteike nei det begir ikke jeg meg ut på dessverre sveisingen får noen andre ta er heldigvis mange som ønsker å gjøre litt dugnad og hjelpe EDIT: Noen som har forslag om billig og greit senkesett? Trenger ikke å være justerbart, bare billig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå