Gå til innhold

Lasse sin nye BMW!


LasseEllingsen
 Share

Anbefalte innlegg

Hallai hallai!

Har lenge drømt om å kjøpe meg en eldre BMW, og har brukt mange timer på både finn, blocket og mobile. Jeg har sett på biler fra 10k til 300k, altså alt fra dretabiler til uaktuelle biler.

Jeg bestemte meg til slutt for å gå for en eksakt modell og ville denne gangen ha et medium prosjekt, altså en bil som ikke er perfekt og trenger litt jobb.

Etter heftig prisforhandlinger fikk jeg til slutt bilen til den prisen jeg ville ha, altså halv pris :lol:

Bilen blir nok hentet i løpet av helgen :D

Teaser :D

kt7165cm710lx5jyyxe3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet bilen i dag og knipset noen bilder :)

Generelt sett lite rust, så her er det mye potensiale. Det eneste er litt overflaterust i motorrom, her og der. Og så må det nok sveises litt i den ene kanalen. Førersetet er også slitt, men ellers er interiøret fint og blått 8) Batteriet lader ikke, så dynamoen må nok byttes. Tror jeg har fått en grei bil til en billig penge som har stort potensiale. Campingstolen fulgte med på kjøpet..

Planene for bilen:

- Sveise kanal

- Skifte dynamo

- EU-godkjenning

- Skilter

- M-tech front- og bakfanger, sideskjørt og spoiler

- Nye felger

sjof97qnjd6le289ghad.jpg

qy1yru8mqa9nmg3e6h0n.jpg

yakssldgvpengez8tuqi.jpg

sj0emoetg02awcmd0ck8.jpg

nkqcrutx3ryoknqvsfoj.jpg

0y0qd1oatkiybzc8a8b8.jpg

pbl02spw8msqm94ep06f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn i "E28-klubben" her på Bimmers :D

Liker planene dine :wink:

Men tror nok det du beskriver som overflaterust i motorrommet stikker dypt, og du må nok dessverre kappe litt der og sveise inn nytt stål... Er forøvrig en av de verste plassene å komme til for å reparere rust på disse bilene...

Lykke til videre :wink:

Trenger du inspirasjon kan du se på tråden min, eller tråden til kompisen min (Pedi her på bimmers) som gjør en sinnsykt grundig jobb :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Er litt som må gjøres ja, men det blir på stell til slutt ;-) Tar forøvrig i mot all hjelp som går an å få når det gjelder sveising :-)

Ja det går bra vettu! Jeg har et Lincoln mig apparat som jeg ga 5-6K for tror jeg. Husker ikke helt, men veldig fornøyd ihvertfall! 60% av sveisingen er instillingen av apparatet, så kommer treningen, og her er det bare å kjøre på! Øv på tynnplater først, så større og tjukkere metallbiter! Alt behandlet metall, som syrefast, forsinket, galvanisert osv, burde du slipe godt først og helst bruke respiratormaske under sveisemasken. Hvis ikke blir du dårlig av gassene! :D

Jeg begynte i Mars i år og sveise, og har lært sykt mye til nå!

Jeg brukte youtube og nettsiden: http://www.learn-how-to-weld.com/ Veldig bra side, med filmer og info ang. MIGsveising og instilling av apparatet!

Tips jeg har av min erfaring så langt:

*Rengjøring av materiale/flaten du skal sveise. Sveisen binder seg mye bedre når kantene/flaten er slipt på begge sider av det du skal sveise. Ellers blir dritt trukket opp igjennom sveisen og det fester seg dårlig....

*Sveis Butt i butt, helst ikke overlapp da det er større sjangs for at rusten kommer tilbake i skjøtene med tiden...

*Corroson primer på flater der det kan ligge rust i porene, mens sandblåste rene metallflater grunnes med en god syregrunning!

*Karosserikit i skjøtene!

* Ikke sveis med joggesko! :D fy flate å jeg brandt meg en gang....xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...