Gå til innhold

Slitte hjullager


johne
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med hvordan slitte hjullager høres ut? Har lagt merke til en litt irriterende høy dur fra fremhjulene ( tror jeg ). Om dette rett og slett skyldes dekkstøy, er jeg ikke sikker på..

Hva er typiske tegn på slitte/ ødelagte hjullager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du svinger fullt til en side og så kjører sakte skal lyden(e) bli høyere. Gjør det begge veier. Ellers kan du jekke opp bilen og kjenne om det er slark ved å vrikke på hjulene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker det speisellt på ny asfalt og ved større hastighet. Ikke så mye ved rolig kjøring, verken ved sving eller rett frem.

Men takk for tipset, skal prøve det du skriver! ;-)

Vet ikke foresten noe om pris på å bytte hjullager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bmw verksted skulle de ha ca 3000 for å skifte hjullager på ene bakhjulet (e34), med uorginalt hjullager, siden bilen er så gammel. For orginalt hjullager ble det ca en tusing dyrere. Jeg klarte å skifte selv, men det var en virkelig drittjobb da jeg ikke hadde riktig verktøy. Foran er det mye greiere tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat byttet hjullager rundt hele.Er en veldig during.overdøver musikk.Har en kamerat fra litauen som jobber på bilxtra.Skaffet alle lagrene for ca 3500.- Meget billig og god kvalitet.Så nå går den stille.Lagrene var helt råtne.Byttet et på bilxtra for 2600 med jobb.de andre tre var det 2200 for.er det interesse for å få de lagrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...